جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان کرمان با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباس سلمه ای به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه معارفه شد و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» از کرمان، در مراسمی با حضورآیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور که ظهر امروز در سالن جلسات مدرسه علمیه صالحیه برگزار شد، از خدمات ده ساله حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی قدردانی و حجت الاسلام والمسلمین سلمه ای به عنوان مدیر حوزه علمیه استان معرفی شد.

مدیر حوزه های علمیه در این مراسم با تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی، وی را از نوآوران و پیشگامان مباحث علمی خواند و گفت: آیت الله مصباح یزدی هرگز در فلسفه اسلامی باقی نماند و در مباحث علوم غربی نیز صاحب نظر بود و مرزهای دانش اسلامی را توسعه داد.

آیت الله اعرافی درباره نقشه راه حوزه های علمیه گفت: استراتژی های حوزه به استانها سپرده می شود و باید ارتقاء کیفیت، پایه ریزی مرکز جامع تخصصی، ایجاد یک مرکز پژوهشی از جمله پژوهشهای کاربردی و میدانی و راه اندازی درسهای خارج فقه در دستور کار مدیریت جدید قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم گفت: حوزه های علمیه رسالتی عظیم دارند که باید به خوبی انجام شود .

وی با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است و ظرفیتهای بالقوه فراوانی دارد که لازم است به بالفعل تبدیل شود گفت: برای رسیدن به این هدف باید نقشه راهبردی مناسبی وجود داشته باشد و حوزه علمیه در رسیدن به این هدف نقش موثری دارد .

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی افزود: حوزه علمیه لازم است بر اصولی که مبتنی بر کتاب و سنت است پافشاری کند اما در عین حال متناسب با زمان هم ، ظرفیتها و استعدادها را ببیند و رسالت خود را به بهترین نحو انجام دهند .

حجت الاسلام والمسلمین سلمه ای مدیر جدید حوزه علمیه استان نیز در این مراسم گفت: در ۳ موضوع علم ، اخلاق اجتماعی طلاب و بصیرت سیاسی آنها تلاش خواهد کرد.

خاطر نشان می شود؛ حجت الاسلام والمسلمین سلمه ای، معاونت پژوهشی مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ،  مدیر ساماندهی تبلیغات دینی کشور، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قم، مدیرعامل موسسه فرهنگی سفیران انقلاب، نماینده تام الاختیار آیت الله موحدی کرمانی در مرکز فقهی امام علی علیه السلام، نماینده طلاب شهرستان رفسنجان در مجمع نمایندگان طلاب حوزه های علمیه و موسس مدرسه علمیه امام صادق در استان تهران را در کارنامه دارد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha