پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سوزاندن اجساد مسلمانان در سریلانکا، اقدام سیاسی غیرقابل قبول

حوزه/ رهبر شورای مسلمانان بریتانیا، سوزاندن اجساد مسلمانانی که در اثر بیماری کرونا در سریلانکا از دنیا می‌روند، را یک «اقدام سیاسی» توصیف کرده و آن را «غیرقابل قبول» دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی،  سر اقبال ساکرین ، دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، بزرگترین نهاد اسلامی در انگلستان، طی سخنانی سوزاندن اجساد مسلمانان توسط دولت سریلانکا را محکوم کرده و گفت: این یک اقدام سیاسی است که به دلایل سیاسی، جامعه مسلمان در معرض مجازات جمعی قرار گرفته‌اند.

ساکرین در گفتگو با خبرنگاران اشاره کرد که وخامت اوضاع مسلمانان در سریلانکا کاملاً جدی است و گفت: بخشنامه که از طرف کمیته بهداشت سریلانکا تصویب شده، سوزاندن اجساد تمام کسانی که در اثر کرونا می‌میرند اجباری است.

وی گفت: این حرکت مغایر با اصل ایمان ابراهیمی است که شامل مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان می‌شود.

ساکرین گفت: چنین چیزی در هیچ کجای جهان نیست. سریلانکا تنها کشور در جهان است که این بخشنامه را وضع کرده است. و این اجباری است. تا دیروز بیش از ۱۰۳ مسلمان سوزانده شده‌اند که شامل یک نوزاد ۲۰ روزه می شود که آزمایش والدینش منفی بود.

ساکرین گفت که سوزاندن اجساد مسلمانان بر خلاف حقوق اولیه انسانی یک فرد در یک جامعه است. و افزود:  این برخلاف کنوانسیون‌های بین المللی سازمان ملل ، کنوانسیون‌های اروپایی و هر کنوانسیونی در سراسر جهان است. احترام به دین و حساسیت‌های مذهبی در درجه اول اهمیت است.

ساکرین با تأکید بر اینکه جامعه مسلمانان در سریلانکا درخواست تجدید نظر قانونی را آغاز کرده اند ، گفت: آنها پس از جلسات زیاد با وزرا و نخست وزیر، نتوانستند دولت را متقاعد کنند که این منصفانه نیست. این نوعی ستم علیه یک جامعه است.

دادگاه عالی نیز دادخواست مسلمانان را رد کرد.

به گفته ساکرین، هیچ اثبات علمی در مورد انتشار ویروس از قبر وجود ندارد. هیچ مدرک پزشکی و علمی برای تأیید سخنان دولت وجود ندارد. یک ویروس شناس ارشد در سریلانکا شواهدی برای نفی این نوع تفاهم ارائه کرده است. بنابراین ، تأیید شده است که این هیچ ارتباطی با علم و بهداشت ندارد.

وی گفت: ما با بیش از ۲۰ کشور در ارتباط بوده‌ایم ، تا سریلانکا را از این اقدام منع کنند. و امیدواریم برای جلوگیری از این عمل اقدام کنند.

 وی گفت که آنها تاکنون از آفریقای جنوبی ، بوتسوانا ، مالاوی ، استرالیا ، نیوزیلند ، مالزی و اندونزی در این زمینه پشتیبانی دریافت کرده اند. همه این کشورها اکنون از ما حمایت می کنند. بنابراین ، این مسئله زمان است. و پایان خواهد یافت.  

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha