شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابومهدی المهندس

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، ابومهدی المهندس را نماد برتر جهاد و مقاومت ملت مسلمان عراق دانست و گفت: ازآنجاکه شهید ابو مهدی المهندس از قدرت تدبیر و سازمان‌دهی بالایی برخوردار بود، توانست هسته‌های مبارزه علیه آمریکا و جریان‌های تکفیری را سازمان‌دهی و نقش مهمی در ایجاد هماهنگی نیروهای حشدالشعبی با نیروهای سپاه قدس ایفا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس اظهارداشت: شهید ابو مهدی المهندس نماد برتر جهاد و مقاومت ملت مسلمان عراق است او در مقابل رژیم بعث، نیروهای تکفیری بالأخص داعش و به‌طورکلی در مقابل سلطه ظالمانه آمریکا ایستاد و در آخر به شهادت رسید.

وی به سوابق جهادی شهید ابو مهدی المهندس اشاره کرد و گفت: شهید ابو مهدی المهندس به‌عنوان یکی از نیروهای مخلص و معتقد به شهید بزرگوار آیت‌الله سید محمدباقر صدر وارد عرصه مبارزه شده و سوابق جهادی وی به زمان شهید صدر برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، افزود: شهید ابومهدی المهندس اگرچه یک چهره دانشگاهی بود ولی زندگی عادی خود را کنار گذاشت و در مسیر مبارزه با طاغوت قرار گرفت و برای ادامه مبارزه به ایران آمد و در کنار رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس به‌عنوان یک رزمنده مسلمان سر از پا نمی‌شناخت و بارها جانباز شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به قدرت تدبیر و سازمان‌دهی این شهید والامقام اشاره کرد و بیان داشت: ازآنجاکه شهید ابو مهدی المهندس از قدرت تدبیر و سازمان‌دهی بالایی برخوردار بود، توانست هسته‌های مبارزه علیه آمریکا و جریان‌های تکفیری را سازمان‌دهی و مدیریت کند و همچنین با توجه به سوابق آشنایی و اخلاص و ارادت دیرینه‌ای که نسبت به سردار شهید قاسم سلیمانی داشت، توانست نقش مهمی را در ایجاد هماهنگی نیروهای حشدالشعبی با نیروهای سپاه قدس ایفا کند.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های ابو مهدی المهندس پرداخت و اذعان داشت: اخلاص، روحیه مردمی، روحیه انقلابی و جهادی، شجاعت، قدرت سازمان‌دهی، عقلانیت و ولایت مداری از ویژگی‌های برجسته شهید ابو مهدی المهندس است او درواقع کپی حاج قاسم سلیمانی بود و می‌توان گفت شبیه‌ترین شخصیت عراقی به حاج قاسم سلیمانی ابو مهدی المهندس بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پاسخ به این سؤال که « نقش شهید ابو مهدی المهندس در ایجاد وحدت بین دو ملت ایران و عراق را چگونه ارزیابی می‌کنید!؟» تصریح کرد: ایشان نقش بسیار فوق‌العاده و ارزنده‌ای در ایجاد وحدت بین دو ملت ایران و عراق مخصوصاً در جریان اربعین و مبارزه با داعش داشتند و در حد توان تلاش کردند تا تلاش‌های دشمنان اسلام اعم از آمریکا، اسرائیل و وهابیت در ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق را بی‌ثمر کند.

وی در پایان شهید ابو مهدی المهندس را الگو و اسوه برای همه مردم خصوصاً طلاب حوزه‌های علمیه دانست و گفت: یک طلبه موفق و انقلابی باید سیره عملی شهدای بزرگواری مانند ابو مهدی المهندس و سردار سلیمانی را با دقت مطالعه کرده و از ویژگی‌های برتر آن‌ها الگوبرداری کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha