چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست بصیرتی سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، حاج قاسم سلیمانی را مصداق بارز آیات جهاد قرآن کریم دانست و گفت: اگر شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال ایشان شهید نبودند، کشور ما دچار بحران های شدید بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  والمسلمین محمد رضا تویسرکانی، شامگاه شنبه در نشست بصیرتی اساتید حوزه علمیه اصفهان که به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان برگزار شد، با اشاره به اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: قرآن کریم یک کتاب ناطق است که راه را به خوبی به ما نشان داده است.

وی بیان کرد: آیاتی زیادی از قرآن کریم ابعاد شخصیت حاج قاسم سلیمانی را به ما معرفی می کند به عنوان مثال آیه ۱۴۶ سوره آل عمران از آن جمله است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به آیات قرآن کریم که تاکید می کند مهمترین شاخصه جهادگران فی سبیل الله قوت درونی است، عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی براساس ایمان قوی هیچ گاه در طول ۴۰ سال مجاهدت، احساس ضعف و سستی نکرد و هرکجا بود قوی بود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم در زمان حیات خود برکات زیادی برای نظام اسلامی داشت و با شهادتش، یک سرمایه اجتماعی بزرگی را برای نظام ایجاد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه همه و خاصه انقلابیون مدیون خون شهید حاج قاسم سلیمانی هستند، گفت: تواضع واخلاص حاج قاسم بدون شک ستارگان درخشان بر دوش آن شهید بودند.

  حجت الاسلام تویسرکانی بیان کرد: خداوند در آیه ۶۰ سوره انفال یک دستور فراگیر به همه مسلمانان داده است که شهید حاج قاسم سلیمانی به آن عمل کرد؛ خداوند متعال طبق این آیه از مسلمان ضعیف استقبال نمی کند، لذا ما باید قوی باشیم.

وی تصریح کرد: سیره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود و ما دوستداران آن شهید نیز باید اینگونه عمل کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: اگر روح شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال ایشان نبود، کشور دچار بحران های شدید بود.

وی در ادامه اشاره ای به ماموریت ها و رسالت های تعریف شده برای بسیج کرد و گفت: امروزه بسیجیان در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند که دشمن از این تلاش در هراس است.

حجت الاسلام تویسرکانی تاکید کرد: بسیجیان در عرصه های مختلف چون کمک های مومنانه، کمک به بیماران کرونایی و کارهای جهادی، مباحث متعدد علمی و فناوری وحتی فضای مجازی وورد جدی کرده اند.

وی متذکر شد: بسیجیان حتی در زمینه تولید ماسک که در حال تبدیل شدن به یک بحران در کشور بود ورود کردند و با قوت آبروداری نمودند؛ امروزه بسیج اصناف روزانه ۱۰میلیون  ماسک تولید می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه شهید حاج قاسیم سلیمانی به شدت وحدت گرا بودند و همواره به دنبال وحدت  در عرصه های مختلف حتی صحنه سیاسی کشور بود، خاطرنشان کرد: امروزه همگان باید بدانند که راه عزت از وحدت و علم عبور می کند.

گفتنی است، در پایان جلسه حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی به سؤالات برخی از اساتید حوزه درباره مباحث سیاسی و انتخاباتی، راهکارها و پیشنهادت در این ز مینه پاسخ داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha