جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب

حوزه/ در مراسم پاسداشت مقام سردار حاج قاسم سلیمانی میثاق نامه طلاب استعداد برتر و نخبگان حوزه علمیه اصفهان قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، صبح امروز همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در محل خانه مشروطیت اصفهان و به همت تشکل نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه اصفهان، مراسم یادبود و پاسداشت مقام آن شهید والا مقام برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از استعدادهای برتر و نخبگان حوزوی با رعایت دستور العمل های بهداشتی حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین نیلی پور، رئیس بنیاد مهدویت اصفهان در رابطه با سردار دلها و مراتبی که او را به این جایگاه رساند نکاتی را یادآور شد.

وی به طلاب مستعد تاکید کرد: برای آن که مثل شهید سلیمانی یک انسان حداکثری باشید، باید طالب بهترین ها باشید، نماز و قرآن را با جدیت در سرلوحه امور خود قرار دهید.

نیلی پور تصریح کرد: توسل به آل الله خصوصا حضرت زهرا سلام الله علیها را از دست ندهید، چرا که ایشان مادر هستند و نقش اصلی تربیت با ایشان است.

وی در ادامه با ذکر خاطره ای از شهید سلیمانی درباره تشرف یکی از رزمنده های حزب الله در جنگ ۳۳ روزه خدمت آن شهید، افزود: کار اول ما تربیت جامعه خودمان است که باید با صلابت و شجاعت و جدیت انجام شود.

 در ادامه مراسم، شاه نظری از رزمندگان و آزداگان دفاع مقدس و رزمنده بسیجی و مدافع حرم و از یاران شهید سلیمانی به ذکر خاطرات و نکاتی درباره آن شهید و عملیات های جبهه اسلام در جنگ با تروریستها در عراق و شام پرداخت.  

در انتهای مراسم پس از ذکر مصیبت و عزاداری، میثاق نامه جامعه نخبگانی با سردار شهید سلیمانی قرائت شد.

متن میقاق نامه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

«خداوند مقرب ترین بندگان خویش را از میان عشاق برمی گزیند و هم آنانند که گِره کور دنیا را به معجزه عشق می گشایند».

در آستانه سالگرد شهادت ابر مرد عرصه جهاد و فداکاری، سردار سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار داریم. شهید عزیزی که با قلبی سرشار از خلوص و صداقت و با عمری مبارزه و تلاش خستگی¬ناپذیر، شجره طیبه انقلاب اسلامی را نیرو بخشید و در نهایت با بذل جان خویش آیه شریفه «و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله و الله رئوف بالعباد» را تجلی دیگری بخشید. به راستی «شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است».

این مرد میدان با وصیت نامه عرفانی و سیاسی خویش راه و رسم زندگی مؤمنانه و انقلابی را به ما نشان داد. او خطاب به علمای بزرگوار، با تواضعی مثال زدنی، خود را سرباز آنان معرفی کرده و عرضه می دارد: «سربازتان از یک برج دیده بانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین از بین می رود. ... حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزشها و ولایت فقیه میراث امام خمینی(رحمه الله علیه) هستند و می بایست مورد حمایت جدی قرار گیرند. من حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را خیلی مظلوم و تنها می بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست».

آری، سلیمانی رفت اما مکتب سلیمانی پاینده خواهد ماند و چراغ راه آزادگان جهان و به خصوص حوزویان خواهد بود، لذا ما طلاب استعداد برتر و نخبگان حوزه علمیه اصفهان با مولا و ولی¬نعمت خود، حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیمان می بندیم که در گام دوم انقلاب، با الگوگیری از منش و روش شهید سلیمانی تا آخرین نفس و قدم ذره ای از آرمان های انقلاب اسلامی کوتاه نیاییم و در عرصه جهاد علمی، بازوهای پُر توانی برای رهبری عزیز باشیم؛ تا به لطف خدا و با استمداد از شهدا، پرچم برافراشته اسلام را به ساحل ظهور و به دست صاحب اصلی آن برسانیم، ان شاء الله.

خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست

بهراسید که این اولِ بسم الله است...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha