پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی یک معلم، محقق و نویسنده بزرگ بود و آثار وی به عنوان گنجینه دانش به یادگار خواهد ماند.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان گفت: با رحلت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، جهان اسلام سرمایه بزرگی را در زمینه های فکری و علوم عقلی از دست داده است. خدمات علمی و ملی آن مرحوم چراغی برای مسلمانان است و خدمات وی در فصل طلایی تاریخ نوشته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: علمایی مانند آیت الله مصباح یزدی که شخصیت بزرگ معاصر، فیلسوف بزرگ بود، به ندرت در قرن ها متولد می شوند که شاهکار بزرگی از آموزش فکری و علمی به جا می گذارند که تأثیرات آن برای مدت طولانی در جوانان، دانشگاه ها و جامعه عمومی باقی می ماند. در هر عصری، نقش چند شخصیت برای دفاع از اسلام بسیار مهم و برجسته است و آیت الله مصباح یزدی برای حفاظت از مبانی اسلامی در دوران معاصر خدمات بسیار ارزنده ای ارائه داد.

وی گفت: پس از شهید مطهری، اگر شخصی در این زمینه وجود داشت، آن مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی بود که فرصت تحصیل علوم معاصر را در کنار علوم دینی در حوزه برای طلاب فراهم می کرد. وی به شیوه ای منطقی از حملات فکری و عقیدتی غرب به اسلام دفاع کرد و با گفتمانها و مباحث علمی خود ثابت کرد که اسلام همه نیازهای زمان را برآورده می کند.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه قم دارای فهرست طولانی تلاشهای وی در زمینه علوم اسلامی است. یکی از ثمرات تلاش های علمی و فکری وی، مؤسسه آموزشی علمی پژوهشی امام خمینی (ره) است که توانایی های فکری طلاب را برجسته می کند تا بتوانند از مرزهای فکری و عقیدتی اسلام دفاع کنند.

وی افزود: آن مرحوم یک معلم، محقق و نویسنده بزرگ بود و آثار وی به عنوان گنجینه دانش به یادگار خواهد ماند.

 وی در پایان گفت: ما از خداوند کریم می خواهیم که به تشنگان دانش کمک کند تا از دانش وی بهره مند شوند، با قدم گذاشتن در مسیر روشنگری وی از اسلام دفاع علمی کنند و جای خالی وی را پر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha