پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همتی نژاد

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر امور رسانه ای بر لزوم حمایت مدیران رسانه ملی از مستندسازان خلاق و فعال در شهرها و استان های مختلف کشور تأکید کرد.

محسن همتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که امروزه یکی از قالب های جذاب و تأثیرگذار بر مخاطبان خاص و عام، قالب مستند است، اظهار داشت: از رسانه ملی انتظار می رود که در کنار توجه به تولید سریال و یا فیلم های تلویزیونی، از مستند نیز حمایت به عمل آورده و به خصوص زمینه رشد و ارتقای مستندسازان جوان، مستعد و علاقه مند را در استان های مختلف کشور فراهم کند.

وی افزود: البته در سال های اخیر حمایت هایی در این باره صورت گرفته اما بیش از این ها جای کار وجود دارد، به ویژه این که در شبکه مستند تلویزیون، زمینه حمایت تا حدود زیادی فراهم است.

این مستندساز و فعال رسانه ای همچنین با اشاره به اهمیت وجود فیلمنامه قوی و جذاب به منظور تولید اثر تأثیرگذاری که بتواند با مخاطب ارتباط مناسبی برقرار کند، گفت: چه مستندساز، چه فیلمساز و چه سریال ساز پیش از هر مساله دیگری باید به خوبی آگاه و توجیه باشد که قرار است برای چه مخاطبی به تولید اثر بپردازد و به ویژه برای تلویزیون قرار است محصول او از چه شبکه ای به روی آنتن برود، چه آن که همه این مسایل جزیی در موفقیت یا عدم موفقیت یک اثر دخیل است.

وی افزود: البته با توجه به افزایش هزینه های تولید محتوای رسانه ای و کار هنری، لزوم حمایت مالی از یک اثر بسیار مهم است و به خصوص در شرایط اخیر لازم است که مدیران رسانه ملی و نیز مسئولان ارشاد و دیگر ارگان ها از هنرمندان کاربلد و متعهد، حمایت کنند تا شاهد تولید آثار خوب و پرمحتوا و در عین حال جذاب باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha