جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بازدید مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه از موسسه بین المللی عروه الوثقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: در ۱۰ محور با موضوعات شیعه در عرصه بین الملل، جهان اسلام، ادیان در عرصه بین الملل، تمدن غرب و... در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته با معرفی کتاب، سیر مطالعاتی برای طلاب علاقه مند به مبحث بین الملل تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری در بازدید از پژوهشکده عروة الوثقی قم، عنوان کرد: در دوره اخیر مبحث بین الملل تخصصی تر شده و در این راستا سه اداره منطقه ای آمریکا، آسیا_اقیانوسیه و اداره آفریقا_عربی شکل گرفته است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، با بیان اینکه همچنین اداره ارتباطات با وظیفه پیگیری تفاهم نامه های داخل و خارج از کشور نیز تشکیل شده است، بیان کرد: دو دفتر در قم و نجف و دفتر ادیان و مذاهب برای پیگیری بحث ادیان و مذاهب به شکل بین الملل نیز تشکیل شده است.

وی با اشاره براینکه حدود ۶۰ تشکل بین المللی داریم، اظهار کرد: در دوره جدید حدود ۱۵ کار ویژه در اولویت کاری قرار داده شده که به صورت منطقه ای عمل نمی کنند و یکی از آنها کار ویژه ترجمه است که می تواند همکاری مطلوبی با شما داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با بیان اینکه جهت اطلاع رسانی مباحث و تحلیل های بین المللی به علما و فضلا نیز فعالیت هایی انجام شده است، گفت: برای طلاب علاقه مند به مبحث بین الملل در ۱۰ محور با موضوعات شیعه در عرصه بین الملل، جهان اسلام، ادیان درعرصه بین الملل، تمدن غرب و... در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته با معرفی کتاب، سیر مطالعاتی برای طلبه های سراسر کشور تعریف شده است.

وی افزود: در هر استان رابط هایی به عنوان رابط بین الملل برای شناساندن حوزه به توریست ها نیز انتخاب شده است همچنین رابط های بین المللی حوزه درخارج از کشور نیز تعریف شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اشاره براینکه در منطقه آفریقا، بانک اطلاعاتی سامان دهی زبان دانان برای استفاده بهینه از آنها ایجاد شده است، عنوان کرد: در بحث نشست ها و کارگاه های بین المللی، اعزام طلاب به خارج از کشور و یا میزبانی از هیئت های بین المللی کار ویژه هایی طراحی شده است.

وی ادامه داد: برای کارآمدی بهتر اسناد بالا دستی حوزه در آینده، بازبینی هایی انجام شده که در این بازبینی درختواره ای با ۱۴ قلمرو پیش بینی شده که امیدواریم با همکاری و بررسی شما خلاء های آن را رفع کنیم و همچنین در طراحی عرصه های بین المللی نیازمند به روحانی و طراحی سیرهای مطالعاتی برای طلاب در عرصه ی بین الملل همکاری هایی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha