سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی-معاون تبلیغ

حوزه/ آیت الله مصباح یزدی ولایت مداری قوی بود. نسبت به رهبر انقلاب تمکین و مطیع بود. در مسائل مختلف نه تنها پیرو رهبری، بلکه اطاعت عمیق نسبت به ولایت فقیه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در حاشیه مراسم تشییع  مصباح انقلاب،ضمن تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی، گفت: از جمله ویژگی ایشان تکلیف مداری و اقدام در عمل بود. تکلیف مداری یک چیز، اقدام چیز دیگر است. ایشان هر دو را با هم داشت.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه افزود: بعضی شاید تنها خصوصیات اول را داشته باشند و اقدام در موارد و حوادث مختلف نکنند، ولی مرحوم آیت الله مصباح تکلیف مدار و در عمل وارد میدان می شد.

وی بیان داشت: ایشان واقعا در مواردی که احساس می کرد، وظیفه و حمایت از دین و انقلاب است، با قاطعیت در حوادث وارد می شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: در قبل از انقلاب هم کسانی که از نظر فکری با انقلاب زاویه داشته اند و به اصطلاح غرب گرا و... بودند، اما ایشان قوی مقابل آنها می ایستاد، اگر چه جو اطراف این اتفاقات را نپذیرد، ولی حرف حق را بیان می کردند.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه افزود: از دیگر ویژگی آن عالم ربانی ولایت مداری قوی بود. نسبت به رهبر انقلاب تمکین و مطیع بود. ممکن است  افرادی بگویند ما هم در برابر رهبری صاحب نظریم و نظری داریم، ولی ایشان این گونه نبودند. در مسائل مختلف نه تنها پیرو رهبری بود، بلکه اطاعت عمیق نسبت به ولایت فقیه داشت.

وی بیان داشت: این موارد نشان از درک عمیق آیت الله مصباح از شرایط، انقلاب و نظام داشت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha