شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/ طلبه اگر چهار سال به درس در کنار اخلاق بپردازد، بهتر از ۴۰ سال تحصیل بدون اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه ،رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به همراه معاونین مرکز،به مناسبت در دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با ایشان دیدار  و گفت و گو کردند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی، به اهمیت تذکر و یادآوری وآموزه های دهه بصیرت  و نقش اخلاق  و تربیت معنوی حوزویان و وجود مدرسین اخلاق در حوزه پرداختند.

ایشان گفتند: یکی از مواردی که در حوزه باید بیشتر به آن توجه نمود، استفاده مستمر از ظرفیت معنوی اساتید اخلاق در حوزه علمیه قم و شهرستان ها است.

معظم له افزودند: مرحوم آیت الله تبریزی این مردبزرگ اخلاقی می فرمودند: طلبه اگر چهار سال درس در کنار اخلاق بپردازد، بهتر از ۴۰ سال تحصیل بدون اخلاق است.


استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، اظهار داشتند: آیت‌الله مشکینی(ره) به مباحث اخلاقی بسیار بها می‌داد و بنده نیز از زمانی که وارد حوزه شده ام مباحث اخلاقی را ترک نکردام و چهارشنبه هر هفته جلسات اخلاقی برگزار می‌کنم.

ایشان گفتند: ان شاء الله در صدد باشید که به این امر مهم بپردازید و اساتید توانمند و شاخص اخلاق را شناسایی و جهت بهره مندی طلاب معرفی نمایید.

معظم له با اشاره به خلوص سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی به این نکته پرداختند که این عزاداری ها و سوگواری های مردم برای این مرد بزرگ  نشان دهنده خلوص او و اهل عمل بودن ایشان می باشد.


حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه خاطر نشان ساختند: او تمام کارهایش برای خدا بود حتی حاضر نبود بر سنگ مزارش از القاب استفاده کنند و فرموده بود بنویسید سرباز قاسم سلیمانی .این ایثارها و از خود گذشتگی ها ی او سبب این رشد و تعالی بود ودر پایان توجه به حوزه های علمیه شهرستان ها و تقویت آن ها توصیه کردند.

خاطر نشان می شود: در ابتدای دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و رحلت آیت الله یزدی ،آیت الله مصباح یزدی و اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به بیان و تبیین اهداف مرکز پرداخته و از ضرورت بصیرت افزایی و حفظ روحیه وعملکردهای انقلابی درسطح حوزه بیاناتی را ایراد کرد.
در ادامه به شرح مختصر فعالیت های معاونت های فرهنگی،پژوهش ، سیاسی، انسانی، مدیران،نخبگان و امور خواهران پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha