چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
پیام تسلیت آیت الله عبداللهی بمناسبت ارتحال ملکوتی حضرت علامه مصباح یزدی

حوزه/ استاد حوزه، آیت الله مصباح یزدی را در دفاع از مبانی اندیشه اسلامی و دفاع از ولایت، ثابت و استوار دانست و تصریح کرد: ایشان در مقابل دشمنان و بد اندیشان با شجاعت تمام ایستاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی اصفهانی، از علمای کرمانشاه، در پیامی ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت..

متن پیام بدین شرح است:

  

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

عارف واصل علامه مصباح یزدی در دفاع از مبانی اندیشه اسلامی و دفاع از ولایت، از مصادیق بارز این کلام امیر المومنین(علیه السلام) بود که به فرزندشان محمد حنفیه چنین سفارش نمودند «تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ عَضَّ عَلَی نَاجِذِکَ أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَکَ تِدْ فِی الْأَرْضِ قَدَمَکَ ارْمِ بِبَصَرِکَ أَقْصَی الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَکَ وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ / اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش، دندان ها را برهم بفشار، کاسه سرت را به خدا عاریت ده، پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر، از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی خدای سبحان است. (خطبه 11 نهج البلاغه)».

این عالم فرزانه پشتیبانی فکری از نظام اسلامی، درک انحرافات و مقابله با آن و دفاع از حریم ولایت و رهبری را با ویژگی های برجسته اخلاقی و خلوص و تواضع کم نظیر خود جمع نموده بود.

او در مقابل دشمنان و بداندیشان با شجاعت تمام ایستاد و از عمر و آبروی خود گذشت و هرگز کوتاه نیامد.

مصیبت فقدان این عالم وارسته را به مقام معظم رهبری آیه الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) و حوزه های علمیه و شاگردان و ارادتمندان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

عبدالخالق عبداللهی اصفهانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha