جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس

حوزه/ استاد مدرسه بین الملل دانشگاه سان یات سن چین گفت: مقابله سردار سلیمانی با جریان های سلفی و رادیکال به خصوص داعش را هیچکس نمی تواند منکر شود که بر بعد بین المللی مقاومت افزود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،عنایت الله یزدانی در هم اندیشی «مقاومتِ امت محور» که به مناسبت سالگرد شهدای مقاومت و به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این که مقاومت امروزه به جریانی بین المللی تبدیل شده و اصلی ترین هدف آن مقابله با نظام سلطه و صهیونیست‌ها است، اظهار داشت: مقاومت تبدیل به یک پدیده شده که در معادلات نظام بین الملل تأثیرگذار است و در محیط های علمی، تحلیلی و سیاسی از جایگاه ویژه برخوردار است.

وی، سیاست قدرت های بزرگ را به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تأثیر جریان مقاومت عنوان کرد و گفت: آمریکا تلاش می کند با اقدامات مختلف نظامی، تروریستی، تحریم و اقتصادی و... با این جریان مقابله کند؛ این نشان از تأثیرگذاری مقاومت بر سیاست های آمریکاست.

این استاد دانشگاه با بیان این که مقاومت از ظرفیت لازم بین المللی به خصوص با نقش آفرینی سردار سلیمانی برخوردار است، تصریح کرد: امروزه مقاومت در سطح رسانه ای به خوبی معرفی شده و حجم عظیمی از ادبیات درباره آن تولید شده است؛ ایران، لبنان و سوریه به دلیل جایگاه استراتژیک بر اهمیت بین المللی مقاومت می افزاید. 

وی افزود: مقاومت به گستره امت اسلامی دست یافته که از جنوب شرق آسیا تا شمال آفریقا را شامل می شود که حدود ۲۴ درصد جمعیت جهان است؛ این حرکت حاکی از آن است که بسیاری از گروه های اسلامی، اقدام به حمایت از مقاومت کرده اند.

بزدانی اظهار داشت: مقابله سردار سلیمانی با جریان های سلفی و رادیکال به خصوص داعش را هیچکس نمی تواند منکر شود که بر بعد بین المللی مقاومت افزود؛ بازتاب مقاومت به چالش کشیدن سلطه نظامی، فرهنگی و سیاسی غرب و ان شاءالله در آینده اقتصادی و گشایش جبهه سوم قدرت در عرصه بین المللی است و در پرتو همین قدرت، صهیونیست ها هم رو به اضمحلال خواهند رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha