جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست

حوزه/ متاسفانه طلاب و روحانیون کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اقتصادی اکثرا افرادی کم برخوردار هستند و در ازدواج با مشکل مالی مواجه اند و حتی توانایی خرید و تهیه لوازم ضروری و اولیه زندگی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، با حضور مدیران استانی، جلسه تسهیل ازدواج طلاب کهگیلویه وبویراحمد، به همت مرکز خدمات حوزه علمیه استان، در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام جعفری مهر، مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمیه، گفت:  مقام معظم رهبری در زمینه خدمت به طلاب فرموده اند «خدمت به طلاب در شمار با ارزش ترین خدمات مردمی است، هر چه می توانید سطح کار را بالا ببرید»؛ این سخن مقام معظم رهبری تکلیف خدمت و خدمت رسانی به طلاب را به روشنی بیان کرده است.

 مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اکهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مرکز تاکنون توانسته به سه زوج جوان جهیزیه کامل و به بیش از ۵۰ نفر یک تا دو قلم از وسایل ضروری را اهدا کند، اظهار کرد: متاسفانه طلاب و روحانیون کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ اقتصادی اکثرا افرادی کم برخوردار هستند و در ازدواج با مشکل مالی مواجه اند و حتی توانایی خرید و تهیه لوازم ضروری و اولیه زندگی را ندارند.

در ادامه، دکتر هدایت خواه مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان، گفت: اولین گام در حل این مشکل ایجاد فرهنگ ازدواج آسان هست که دفتر آستان قدس رضوی در این زمینه به فعالیت مشغول است.

نادری، مسئول ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) هم گفت:  باید در زمینه توانمند سازی طلاب قدم هایی برداشته شود؛ نگاه های سطحی و کمک های موردی این مشکل را حل نخواهد کرد.

 نادری عنوان کرد: ستاد اجرائی با برنامه هایی متناسب با شأن و منزلتی که طلاب دارند درنظر دارد در زمینه اشتغال زایی و کمک رسانی به آنها در مکان های تبلیغی کمک کار آنها باشند.

مدیر حوزه خواهران کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: در بحث جهیزیه باید علاوه بر زیر ساخت های فرهنگی، به جای در گیر کردن طلاب و خانواده هایشان، مراکز حوزوی را توانمند کرد. وقتی که طلاب و روحانیون درگیر قسط و و بدهکاری های مالی شوند، دیگر نمی توانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

حجت الاسلام افتخاری افزود: در اقلامی که نهادها و خیرین زحمت می کشند و به زوج ها می دهند دقت بیشتری شود و جنس مرغوب و با کیفیت تحویل آن ها داده شود.

پیشوا، نماینده خیرین استان نیز در این نشست گفت: باید تلاش کرد تا هویت فردی دین هم در نظر گرفته شود و انء شاءالله به کمک خیرین قدم های خوبی برداشته خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی، مدیر حوزه علمیه استان گفت:  طلاب شهریه ناچیزی دارند واز همان اول زندگی دچار مشکلات مالی شده و از درس و بحث دور می شوند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج هم گفت: بحث ازدواج مهم و اساسی است، ولی امروز با توجه به شرایط بد اقتصادی و شهریه پایین، کار طلاب سخت تر شده است.

وی با بیان اینکه در اینجا بحث توانمند سازی بعد از ازدواج است که اکثریت برآن تاکید دارند، اظهار کرد: در این رابطه نیازمند تشکیل کمیته ای به عنوان کمیته ازدواج هستیم تا نهادها، مساجد و هیئت های مذهبی آن را توسعه دهند.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر این که انقلاب اسلامی با هویت دینی وابستگی تنگاتنگی با  حوزه و روحانیت دارد، افزود: طلاب سختی های زیادی  دارند.

حسینی در پایان با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، گفت: ایشان زحمت های فراوان و زیادی برای این انقلاب کشید و این فیلسوف و حکیم سرمایه قوی و درخشانی بین علمابود.

برپایه این گزارش، در این جلسه حجت الاسلام حکمتی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان، حجت الاسلام سید هاشم موسوی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) و نمایند فرمانده تیپ ۴۸ استان هم به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha