شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 937441
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
سردار حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ زمانی که دست اجانب از خاک مقدس ایران کوتاه شده بود و ایران چون درختی تنومند به استقرار و ثبات اعتقادی رسیده بود، ده‌ها هزار جوان به مسلخ شهادت رفتند تا درخت اسلام را با خونشان آبیاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، پرواضح است که شهید قبل از آنکه به شهادت برسد، برای پالایش درون تلاش بسیار می‌نماید و چون به عنوان شاگردی توانمند پای درس اخلاص ائمه معصومین(علیهم السلام) می نشیند و اندیشه آنان را در روش و منش بکار می برد و برای کسب این خلوص مرارت‌ها تحمل می‌کند و با آنکه می‌داند زندگی دنیایش رو به اتمام است، ولی چون مولی الموحدین کمربند شهادت را برای ایمان راسخش محکم تر می بندد و بسان سالار شهیدان حسین بن علی(ع) منش شهادت را با ذره ذره وجود لمس می کند.

افق نگاه شهید به امامان همام بوده و هست که چگونه برای بندگی خدا یکی پس از دیگری به مذبح شهادت قدم گذاشته و تسنیم وصال نوشیدند، برای همین است همه شهداء با عزمی زایدالوصف برای نوشیدن شربت شهادت لحظه شماری می‌کنند و باز هم شهید برای گذر از دروازه دنیا خود را متخلق به اخلاق شهادت می‌کند و بار دیگر باید در خانه علی(ع) را بکوبد و در دریای معارف علوی غور کند تا به قله رفیع شهادت صعود نماید و شهد شیرین‌تر از عسل، کامش را نوازش دهد.

از نگاه شهید، ناکامی و نامرادی در قبال رضایت حضرت دوست قطره کوچک در مقابل دریای لطف لم یزلی است؛ دریایی که الماس وجودشان را صیقل داده است. با مرور بر زندگی شان در می‌یابیم چه زود پریدند و قاصدک‌ها خبر رفتنشان را به نظاره نشستند، خلبانان قهرمانی چون دوران اقبالی، بابایی، کشوری و شیرودی‌ها در دل دشمن نفوذ نمودند تا دشمن غاصب مجال دست درازی نیابد، فرماندهان شیردلی بسان باقری، همت، متوسلیان و باکری‌ها رفتند تا نوامیس ایران مصون و محفوظ بماند.

زمانی که دست اجانب از خاک مقدس ایران کوتاه شده بود و ایران چون درختی تنومند به استقرار و ثبات اعتقادی رسیده بود، ده‌ها هزار جوان به مسلخ شهادت رفتند تا درخت اسلام را با خونشان آبیاری کنند.

دیگر بار بازماندگانی همچون شهید اهل قلم سیدمرتضی آوینی خاطرات هشت سال دفاع مقدس در میدان داخل و خارج به منصه ظهور گذاشت و از نگاه دوربین، صلابت صدها هزار شهید را بسان چمران‌ها و صادق مکتبی‌ها را در دل مردم زنده نگه داشت و با روایت فتح، شور حماسه یاران خورشید را به نمایش گذاشت و آنقدر از شهدا روایت نمود و قلم زد تا همان دوربین حکایت شهادتش را به نمایش گذاشت.

دشمن پلید، دیگر بار با ترور شخصیت های بازمانده از دفاع مقدس چون سپهبد علی صیاد شیرازی زخمی دیگر را بر تن با صلابت ایران اسلامی وارد نمود تا ایران را به استضعاف برساند ولی نمی دانستند با هر ویرانگری از جانب بلد کفر، استقلال ایران عزیز بیشتر خواهد شد.

و بعد از آن شهدای هسته ای چون شهید شهریاری و همکارانش بسان آرش کمانگیر با دانش آمیخته با بینش، در جهاد فی سبیل‌الله آسمانی شدند و از آنجا که دشمن بی‌فکر نمی داند که با صعود هر ستاره، شهابی دیگر خواهد درخشید و دل ایران زمین را به آرامش خواهد رساند، از دل ایران شهیدپرور، شهیدی قدم به کارزار گذاشت که او را حاج قاسم می خواندند؛ اشک از دیده کودکان شهید پاک می کرد و به ارشاد و حمایت‌شان همت می‌گماشت و در بیرون‌راندن داعشی‌های کوردل از سوریه و نقاط مرزی نقش کلیدی ایفا نمود. نیروی قَدَری که اسمش لرزه بر دل اهالی نفاق و تزویر می انداخت و بالاخره در بامداد ۱۳دی ماه ۹۸ با اصابت موشک به خودروی ایشان به درجه رفیع شهادت نایل آمد و سردار دل‌ها شد.

 زهره میر احمدی، طلبه سطح سه موسسه آموزش عالی الزهراء(س) گرگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha