پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سردار سلیمانی به معنای دقیق کلمه معتقد به جذب حداکثری بود. و تمام ابعاد شخصیتی ایشان من جمله نوع سلوک ایشان با جناح های سیاسی، رویکرد های مختلف در منطقه و افراد به ظاهر غیر متدین نیازمند تأمل و بررسی و درس آموزی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در جلسه شورای مدیران معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمیه، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) رمز تفکر ناب اسلامی و تفکر شیعه می باشند و امیدواریم در همه مراحل کاری و زندگی مان مورد تأییدات خاصه آن بانوی بزرگوار باشیم.

وی نهم دی را یکی از نقاط عطف نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: در سال ۱۳۸۸ بعد از اتفاقات تلخ و ناگواری که در کشور با هدف زیر سوال بردن و ضربه زدن به اصل انقلاب و اصل ولایت فقیه رخ داد، مردم با بصیرت کشورمان با حضور در راهپیمایی های عظیم و بی نظیر در سراسر کشور در ۹ دی توانستند این فتنه را خاموش کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بعد از حماسه ۹ دی، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های مختلف از آن با واژه هایی مانند "روز تجلی وحدت مردم" و "روز تجلی انسجام مردم" یاد کردند که انصافاً تعبیر به جا و درستی بود. در آن روز اقشار مختلف مردم با سلایق مختلفی که داشتند، به خیابان ها آمدند تا وفاداری شان را نسبت به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ثابت کنند.

وی افزود: ۹ دی جزء ایام الله است که خداوند متعال رحمت خاصّه خویش را شامل حال مردم ایران کرد و انقلاب اسلامی توانست با توجه به این عنایت حضرت حق تعالی از این برهه حساس نیز عبور کند و می توان گفت روز ۹ دی یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد به موضوع سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری  که از کلمه "مکتب سلیمانی" استفاده کردند، می توان فهمید که افراد بزرگ، شخصیتی اسوه و ستودنی دارند.

وی گفت: "مکتب سلیمانی" یعنی شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی دارای ابعاد مختلفی است که شاید متضاد باشند اما در باطن مکمل هم دیگر هستند، همانطور که امیرالمومنین (ع) جامع اضداد بودند و قرآن کریم نیز در آیه ۲۹ سوره فتح «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» به آن اشاره کرده است؛ در ظاهر شدت در رفتار و رحم، با هم در تضاد هستند اما در باطن مکمل یکدیگر خواهند بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در عین این که شخصیتی سراسر ولایی داشت و تمام زندگی او را تقید به دین و ولایت فقیه پر کرده بود اما همچنان از همه ظرفیت های داخل نظام بهره می برد، به معنای دقیق کلمه معتقد به جذب حداکثری بود؛ تمام ابعاد ایشان من جمله نوع سلوک ایشان با جناح های سیاسی، رویکردهای مختلف در منطقه، افراد به ظاهر غیرمتدین نیازمند تأمل و بررسی و درس آموزی دارد.

شایان ذکر است در این جلسه از "ویژه نامه شهادت سردار سلیمانی" که توسط پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (بلاغ)، تهیه شده است، رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha