سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خطبه فدکیه

حوزه/ تمام بدبختی های جوامع اسلامی برای این است که اطاعت از اهل‌بیت(علیهم السلام) کنار رفت و امثال معاویه حکومت را در دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، طیبه مصطفوی استاد حوزه خواهران، در نشست «شرح خطبه فدکیه»، در مدرسه علمیه اهل البیت(ع) ملک شهر گفت: بخش‌های مختلف خطبه شامل توحید است که فلاسفه بزرگ در برابر آن زانو زدند.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: خاصیت حقیقی توحید اخلاص است پس اشاره دارد به اینکه مردم که چند لایه بودند ادعای توحید داشته ولی هیچ کدام موحد نبودند لذا هشدار حضرت نسبت به مردم است که اصل توحید در خطر است بعد می‌فرمایند: توحید عامل اتصال قلوب به یکدیگر است.

وی افزود: حضرت دربخش دیگر خطبه درصدد تبیین جایگاه ولایت بودند و خواستند اذهان را به این مسئله توجه دهند که خداوند اطاعت ما را واجب کرد تا مملکت نظام داشته باشد. تمام بدبختی های جوامع اسلامی برای این است که اطاعت از اهل‌بیت(علیهم السلام) کنار رفت و امثال معاویه حکومت را در دست گرفتند. اگر امامت بود این همه پراکندگی و تفرقه ایجاد نمی شد.

مصطفوی اظهار کرد: بخش دیگر خطبه اشاره به فدک دارد. فدک حق حضرت و پشتوانه مالی امت بوده است.  شبهه وارد می کنند که حضرت زهرا(س) برای مال دنیا قیام کرد، در جواب می گوییم با استناد به سوره هل اتی، ایشان تنها قرص نان را بخشیدند در سه شب متوالی، پس این مطلب صحیح نمی باشد و از سوی دیگر قیام برای فدک برای اینکه به دست نااهلان نیفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha