چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی فتح الله زاده / حرم

حوزه/ مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها از اهدای هزار و ۲۹۰ جلد کتاب در آبان و آذر ۹۹ به کتابخانه فاطمی خبر داد و گفت: از مهمترین این کتاب ها می توان به اهدای ۱۱۴ جلد کتاب چاپ سنگی سربی، ۴ نسخه کتاب خطی و ۲۸ پاره جزء قرآن خطی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام فتح‌الله‌زاده در گفت و گویی با اشاره به اهداء کتاب توسط مراجع، علماء، ناشران، مؤلفان و خیران به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد: در آبان و آذر امسال تعداد ۱۲۹۰ جلد کتاب به این کتابخانه اهداء شده که از این تعداد ۱۱۴ جلد کتاب چاپ سنگی سربی، ۴ نسخه کتاب خطی و ۲۸ پاره جزء قرآن خطی است.

وی با اشاره به تعدادی از اهدا کنندگان این کتاب‌های نفیس، گفت: از جمله موارد اهدایی به کتابخانه در آبان ماه، کتب مرحوم آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی بوده که توسط بیت آن مرحوم به کتابخانه اهدا شده و عبارت از دو نسخه کتاب خطی، ۹۶ جلد کتاب چاپ سنگی سربی و ۱۵۱ جلد کتاب چاپ صنعتی است.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها ادامه داد: همچنین حجت الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی نسب موسس و رئیس موسسه فرهنگی نورالائمه نیز از ۵۹ جلد کتاب تألیفی خود هر کدام دو نسخه برای استفاده در دو بخش خواهران و برادران کتابخانه فاطمی اهدا کرد.

وی افزود: ۱۱۹ جلد کتب اهدایی حجت الاسلام سیداصغر حجازی شامل ۹ جلد کتاب چاپ سنگی سربی و ۴۸ نسخه از مجلدات ۱۳، ۱۴ و ۱۵ کتاب رنجنامه کوثر آفرینش توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدمجتبی برهانی، مؤلف این کتاب از دیگر موارد اهدایی به کتابخانه فاطمی در آبان و آذر ۱۳۹۹ هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha