شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قیام ۱۹ دی

حوزه/ در تظاهرات ۱۹ دی، شیخ ناصری مورد اصابت تیر ماموران رژیم قرار گرفت. بدن آغشته به خونش توسط مجاهدان به بیمارستان منتقل شد، ولی ساواک او را نیمه شب به تهران برد. برادر بزرگترش شیخ علی اکبر پس از سه روز جست‌وجو جسد او را در سردخانه یافت.

خبرگزاری حوزه، | سوم راهنمایی را می‌خواند که راه بزرگان دین را انتخاب کرد و در مدرسه صدر بابل مقدمات را خواند و پس از دوسال به حوزه قم رفت. به درس حوزه چنان علاقه داشت که اکثر شب ها تا نیمه شب مطالعه می کرد.

تولد و اخلاق

روحانی شهید علی اصغر ناصری متولد سال ۱۳۳۸ در روستایی از توابع بابل بود. فردی خوش اخلاق و فروتن بود و به حق الناس اهمیت خاصی می داد. پدرش نقل کرد که او در کودکی از باغ کسی پرتقالی چیده بود و وقتی بزرگ شد، به نزد صاحب باغ رفت و درخواست حلالیت نمود.

روحیات انقلابی

روحیات مبارزاتی را در آینه شهادتش میتوان دید. علاقه فراوانی به امام خمینی داشت و نوار های ایشان را گوش میداد.

پس از نوشتن مقاله ای اهانت آمیز از سوی یکی از جیره خواران رژیم پهلوی که در آن به شخصی امام خمینی توهین شده بود، تظاهراتی عظیم با هدایت روحانیون قم شکل گرفت و شهید ناصری از جمله این شرکت کنندگان بود.

شهید قیام ۱۹ دی

در آن تظاهرات که از سوی رژیم سرکوب شده بود، شیخ ناصری مورد اصابت تیر ماموران رژیم قرار گرفت. بدن آغشته به خونش توسط مجاهدان به بیمارستان منتقل شد، ولی ساواک اورا نیمه شب به تهران برد. برادر بزرگترش شیخ علی اکبر پس از سه روز جستوجو جسد او را در سردخانه یافت.

تدفین غریبانه

روزی که بهشت زهرا پوشیده از برف و هوا بسیار سرد بود و از طرفی جو نظامی که ماموران ایجاد کرده بودند، صحنه دفن این شیخ را بسیار غریبانه و رقت بار نموده بود. او بدون غسل و کفن دفن شد و به عنوان اولین شهید انقلاب از استان مازندران ثبت شد.

خاطره ای از پدرش

پدر شهید میگوید:« یک روز قبل از شهادت فرزندم، خواب دیدم که در صحرای کربلا هستم و امام حسین(ع) و یارانش در حال جنگ هستند و فرزند خردسالش حضرت علی اصغر به شهادت رسید.

روز بعد فرزندم شیخ علی اکبر با من تماس گرفت و خبر شهادت فرزندم را داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha