جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم یادبود آیت الله مصباح یزدی و سردار سلیمانی در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند

حوزه/ قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که ولایت مداری و ولایت محوری مهمترین ویژگی‌های‌ آیت الله مصباح یزدی بود، گفت: این بزرگوار شاگردانی‌ تربیت کرد که در سطح بین‌المللی و دانشگاه‌های مختلف جهان، پاسخگوی شبهات دینی و جریان‌های انحرافی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام‌ و المسلمین غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی و  سالروز شهادت سردار سلیمانی‌، در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند با اشاره به بحث بصیرت، اظهار کرد: با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری‌ به عنوان نائب امام زمان(عج)، بصیرت‌ به عنوان حجت است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که آیت‌الله مصباح یزدی نمونه و الگوی بسیار مناسبی برای جامعه علمی و جوانان است، افزود: دانش و منش اخلاقی این استاد بزرگ می تواند به عنوان الگو معرفی و شناخته شود.

وی با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده آیت‌الله مصباح یزدی  در ترویج علوم اسلامی و تربیت طلاب و شیفتگان معارف دینی، یادآور شد و گفت: این شخصیت وارسته فردی بسیار شجاع بود و با صراحت کلام به ایراد سخن علیه دشمنان می‌پرداخت.


عمار انقلاب

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به علاقه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مرحوم آیت الله یزدی  اشاره کرد و افزود: بیانات حضرت گواه این مدعا است و از آیت الله مصباح به عنوان عمار انقلاب یاد می شود.

حجت الاسلام‌ و المسلمین نوفرستی، ولایت مداری و ولایت محوری را مهمترین ویژگی‌های‌ اخلاقی آیت الله مصباح یزدی دانست و یادآور شد: جای بسی افتخار است که این بزرگوار شاگردانی‌ تربیت کرد که در سطح بین‌المللی و دانشگاه‌های مختلف جهان، پاسخگوی شبهات دینی و جریان‌های انحرافی هستند.

وی تصریح کرد:: آنچه که به زندگی انسان‌ها معنی می بخشد،معرفت است و زندگی آیت الله مصباح سرشار از معرفت و انسانیت بود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به مجاهدت‌های شهید سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم خوش درخشید و همواره مردمی بودن جزو صفات او بود.

وی با بیان این‌که روحیه حماسی سردار دل‌ها در جبهه مقاومت از ایشان شخصیتی بزرگ آفرید، خاطرنشان کرد: نقش سردار سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، هشت روزه و ... برای شکست صهیونیست ها بر کسی پوشیده نیست.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تبیین کرد: سردار سلیمانی در پایان دادن غده‌ای سرطانی داعش نقش محوری داشت و در مقابل کسانی که از یزید بدتر بودند، با صلابت ایستاد.

حجت الاسلام‌ و المسلمین نوفرستی با تاکید بر نقش تاثیرگذار سردار سلیمانی در کشورهای مختلف و ایجاد وحدت بین مجامع اسلامی، ابراز کرد: تمامی این موفقیت‌ها در گرو ولایتمداری ایشان بود.

حجت الاسلام‌ و المسلمین نوفرستی با بیان این‌که در جبهه مقاومت با همین‌ نگاه‌ها پیروز شدیم، گفت: مقام معظم رهبری‌ بارها فرموده اند که فرماندهان بایستی همیشه مانند قله‌ باشند. در اینجا قله کمال انسانی مطرح است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که شهید سلیمانی برای ملت ایران سردار دل‌ها است، افزود: دلتنگی فقدان حاج قاسم همواره بر دوستدارانش تازه است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که دشمن برای ضربه‌ زدن و نقشه کشیدن برای ملت ایران از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند، متذکر شد: بر کسی پوشیده نیست که مشاورین بایدن بارها بیان کرده‌اند اگر ما بخواهیم در انتخابات آینده ایران نقش داشته باشیم که باید داشته باشیم، بایستی سه کار را انجام دهیم که اولین اقدام، فکر و ذهن مردم را مدیریت کنیم؛ سطح تحریم‌ها را پایین بیاوریم‌ و حتی چند مرحله بدهی‌های‌ ایران را پرداخت کنیم تا مردم باور کنند که روی کار آمدن بایدن تاثیرات مثبتی داشته است. دومین اقدام این که کسی رئیس جمهور ایران شود که به نفع ما عمل کند و با تمام توان از او حمایت کنیم و سوم هم آن فردی که به نفع ما نیست اگر بخواهد رئیس جمهور ایران شود، ملت ایران را تهدید به جنگ در صورت روی کار آمدن شخص مورد نظر کنیم.

وی در پایان یادآور شد: باید بسیار هوشمندانه عمل کرده و با تبعیت از مقام معظم رهبری، به پیروزی مبین و آشکار برسیم.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha