شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویری از دیدار طلاب خوزستانی با مرحوم آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ عبادی گفت: آیت الله مصباح یکی از شخصیت‌های اندیشمند، متفکر، و نظریه‌پرداز در علوم عقلی و نقلی بوده و می‌توان به‌جرئت گفت از نوابغ علوم عقلی و نقلی بود و همچنین درزمینهٔ احیای علوم انسانی و اسلامی کردن آن‌ها پیشگام و پیش‌قدم بودند.

حجت‌الاسلام عبادی، امام‌جمعه شهر چمران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: علامه مصباح یکی از شخصیت‌های اندیشمند، متفکر، و نظریه‌پرداز در علوم عقلی و نقلی بوده و می‌توان به‌جرئت گفت از نوابغ علوم عقلی و نقلی بود و همچنین درزمینهٔ احیای علوم انسانی و اسلامی کردن آن‌ها پیشگام و پیش‌قدم بودند.

وی افزود: آیت الله مصباح در علوم عقلی و نقلی نظریه‌های ابداعی مطرح کردند که شاید سال‌ها بعد ابعاد مختلف نظریات و عمق افکار و اندیشه‌های ایشان بر همگان آشکار شود.

امام‌جمعه چمران، به بیان جملات مقام معظم رهبری و علامه طباطبایی در مورد مرحوم مصباح پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری درباره آیت الله مصباح می‌فرماید «خوشبختانه یکی از موفقیت‌های آیت الله مصباح یزدی در قم این است که ایشان برخلاف خیلی از فضلای ما که فضلشان فقط در خودشان منحصر بوده، فضلشان در شاگردان خود سرریز شده است» همچنین علامه طباطبایی درباره آیت الله مصباح می‌فرماید «مصباح در میان شاگردان من مانند انجیر در میان سایر میوه‌هاست چراکه او هیچ‌چیز زائد و دورانداختنی ندارد» همه این جملات بیانگر شخصیت عظیم علمی و معرفتی و رفتاری این عالم بزرگوار است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی آیت الله مصباح ولایت‌پذیری و ولایت مداری در مسیر امام و رهبری و دفاع از انقلاب بود او به معنی واقعی کلمه ولایت مدار و مطیع امر ولی‌فقیه بوده و تا آخرین لحظه از مسیر امام و رهبری و آرمان‌های انقلاب دفاع کرد و در یک کلمه می‌توان گفت او عمار انقلاب بود.

حجت‌الاسلام‌ عبادی، با اشاره به حدیث امام صادق که می‌فرماید «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس»، خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح به معنی واقعی کلمه اهل بصیرت و زمان‌شناس بوده و هیچ‌گاه دچار لغزش و اشتباه نمی‌شد؛ همچنین وی هیچ‌گاه در زمان فتنه دچار شک و تردید نمی‌شد و به‌سرعت موضوع فتنه را می‌شناخت و در مقابل فتنه و جریانات انحرافی می‌ایستاد و از مبانی انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری دفاع می‌کرد.

امام‌جمعه چمران، خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح باوجود تمام ویژگی‌های علمی‌ای که داشت لیکن بسیار متواضع و فروتن بوده و خود را شاگرد رهبری می‌دانست او به معنای واقعی کلمه متخلق به اخلاق اسلامی بود.

وی به تکلیف مداری آیت الله مصباح اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته علامه مصباح تکلیف مداری بود او بر اساس حجت و تکلیف شرعی موضع‌گیری می‌کرد و در بیان حقایق و اتخاذ موضع‌گیری‌های انقلابی و همچنین در دفاع از ولایت و انقلاب «لا تأخذه فی اللَّه لومة لائم» بود و اهل مصلحتی اندیشی نبود و آنچه را که حق بود بیان می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌ عبادی، در پایان گفت: اگر به دنبال این هستیم که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما انقلابی‌تر شوند حتماً باید ابعاد مختلف شخصیتی و مواضع انقلابی آیت‌الله مصباح را برای همه خصوصاً طلاب و دانشجویان بیان کنیم امیدوارم صداوسیما، رسانه‌ها و نیروهای انقلابی ابعاد مختلف شخصیت ایشان و مواضع علمی ایشان را برای نسل جدید و جامعه تبیین کنند.
 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha