سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلسه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اعضای بنیاد کتاب

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی عزم جدی و برنامه‌های متعددی در دست اجرا دارد، لذا معتقدیم بنیاد کتاب باید سخت‌گیری ویژه‌ای در این امر داشته باشد تا پیشرفت چشم‌گیری حاصل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای بنیاد کتاب و مؤسسه چاپ سپهر که قبل ظهر امروز در سالن اجتماعات حوزه ریاست این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: باید برای حوزه نشر فکری صورت گیرد، چرا که جبهه مقابل در حال تولید کتاب به زبان روز است.

وی افزود: باید هم افزایی اساسی بین تمامی مؤسسات سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه نشر ایجاد شود. حتی برای انتشارات خارج از سازمان هم باید به‌عنوان نهادهای تبلیغی اسلامی برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: بنیاد کتاب رابط میان مؤسسات وابسته به سازمان در حوزه نشر است و برای اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کتاب کانون توجهات شود، هم افزایی مؤسسات نشر الزامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: وزارت ارشاد به‌عنوان ناظر برحوزه نشر در کشور اختیارات قانونی دارد و بنیاد کتاب نیز علاوه بر مشارکت و هم‌افزایی با نهادهای مرتبط با کتاب، برای ارتقاء این نهادها و ارتباط وثیق با آنها تلاش خواهد کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: «کتاب» از دغدغه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود و به همین دلیل تصمیمی اتخاذ شد تا بنیاد کتاب را احداث کنیم و برای اینکه جزء جدیدی به اجزاء سازمان اضافه نشود؛ «مؤسسه چاپ سپهر» را به بنیاد کتاب تغییر دادیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بحث کتاب اهتمام ویژه‌ای دارند و نباید مشکلات مختلف سازمان تبلیغات اسلامی در امور مختلف، توجیهی برای کم‌کاری در بحث کتاب و نشر محسوب شود.

 در این مراسم از محمدرضا اسماعیلی، حسین شاه مرادی، علیرضا عسگری ابیانه و حسن دشتی اعضای هیئت‌مدیره مؤسسه چاپ سپهر تکریم و محمدمهدی دادمان به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره، میثم نیلی احمدآبادی به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره و محمد حمزه زاده به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره بنیاد کتاب منصوب شدند

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین  قمی به‌عنوان رئیس هیئت‌امنا و آقایان محمدمهدی دادمان، محمد روح‌الامینی نجف‌آبادی، محسن پرویز، محمد حمزه زاده، میثم نیلی و محمدحسین ساعی نیز به‌عنوان اعضای جدید هیئت‌امنای بنیاد کتاب معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha