شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه/ رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: اگر امامین انقلاب پدیده‌های قرن بیستم بودند،‌ شهید سلیمانی پدیده قرن ۲۱ بود که تبدیل به یک فرهنگستان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حسین خنیفر، امروز در یادواره نخستین سالگرد سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی که به‌همت دانشگاه فرهنگیان فارس و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان، در بستر فضای مجازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، اظهار کرد:‌ این شهید عزیز در ذهن ما جاری و در قلب ما حی و حاضر است.

وی همچنین ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت و افزود: شهادت برخلاف مرگ که نوعی فناست، نوعی بقاست و حل شدن در نور است که سهم هر کسی نخواهد شد و همان‌طور که پیامبر(ص) فرمودند شریف‌ترین نوع مرگ شهادت است.

خنیفر با بیان اینکه در قرآن ۴۰۰ آیه درباره جهاد داریم و در ۱۷ سوره حدود ۳۰ آیه درباره شهادت آمده است، گفت: این تعداد آیات قرآن نشانگر ارزش این نوع مردن و پرواز کردن به سمت ملکوت اعلی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار کرد: نام شهید سلیمانی و پیام ایشان فراملی و فرامنطقه‌ای است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، مکتب است  و باید در نظر بگیریم که انتخاب واژه‌های کلیدی توسط رهبر معظم انقلاب بسیار حساب شده است و تبدیل شدن آرمان و مسیر راه به مکتب آخرین درجه تعالی برای ارتقای یک مرام و مکتب است.

وی ادامه داد: مکتب مجموعه جهان‌بینی و ایدئولوژی است و هر چیزی مکتب نمی‌شود. همچنین در مسائل ارزشی هر کسی پدیده نمی‌شود و پدیده بسیار کم داریم. اگر امامین انقلاب پدیده‌های قرن بیستم بودند،‌ شهید سلیمانی پدیده قرن ۲۱ بود که تبدیل به یک فرهنگستان شد.

خنیفر، شهید سلیمانی را یک فرد مرگ آگاه توصیف کرد که در دنیای مکاره امروز خوش درخشیده است و گفت: افراد بسیاری در ادعا قوی هستند، اما در عمل می‌لنگدند. ایشان ۴۰ سال پوتین از پا درنیاورد و یک ژنرال آینده‌نگر، مردمی و دشمن‌شناس بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با تأکید بر اینکه اگر شهید سلیمانی در سایر حوزه‌ها هم ورود می‌کرد، همین‌قدر موفق بود، زیرا یک روح بسیار متعالی در وجودشان جمع شده بود، گفت: ایشان از آن افراد جاویدانی است که قد و قامتی بالاتر از انسان‌های جاوید دارد.

خنیفر با بیان اینکه کمتر کسی پیدا می‌شود که جامع‌الاطراف باشد، اما شهید سلیمانی این‌گونه بود، گفت: عاطفه با قاطعیت خیلی جمع نمی‌شود، اما شهید سلیمانی هر دو را با هم داشت و آرامش‌ شگفت‌انگیزی حتی در خط مقدم جبهه‌ها داشت و با درایت و تدبیر خود توانست روسیه را به صحنه خاورمیانه و مبارزه با داعش بیاورد.

وی، توکل و دوراندیشی را از ویژگی‌های این مرد بزرگ برشمرد و گفت: ساده‌زیستی یک وظیفه جهادی پاسدار است که شهید سلیمانی همواره این‌گونه بود و زندگی کرد و ایشان به حق شهید راستین بود که تمام لحظات زندگیش سرشار از آمادگی برای رفتن بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یک شجاع لفظی نبود، بلکه یک شجاع هدف‌مدار بود، گفت: ایشان دارای سه ویژگی رشادت، مهارت و طهارت بود که این مثلث هم ختم به شهادت می‌شود.

خنیفر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا در دانشگاه فرهنگیان و نظام آموزشی بتوانیم ایده، نگاه و الگو بودن این شهید را در کتاب‌های درسی جاری کنیم، گفت: باید تلاش کنیم تا کودکان را با الگوهایی نظیر شهیدان سلیمانی، خرازی، زین‌الدین، متوسلیان و ... که هر کدام شهدای شگفت‌انگیزی بودند و دنیایی را متحول کردند، آشنا کنیم.

وی با تصریح اینکه یکی از برکات دوران دفاع مقدس تربیت امثال شهید سلیمانی بود، افزود: سخن گفتن از کسانی که پا در عرصه جاودانی گذاشته‌اند، تمامی ندارد و امروز بحث تمجید و تجلیل از این شهید نیست، بلکه بحث تحلیل است و هرچقدر کار بزرگ انسان‌های بزرگ را تحلیل کنیم، کم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha