سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / مراسم شب شام غریبان سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط مادر شهیدان زین‌الدین با حضور خادمین حرم حضرت موسی مبرقع(ع)

حوزه/ معاون فرهنگی - اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه جایگاه مکتب سلیمانی در نظام تعلیم و تربیت خصوصاً دانشگاه فرهنگیان باید رفیع دیده شود، گفت: تمام برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در آینده بر اساس محورهای مکتب شهید سلیمانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سردار علی محمدی، امروز در یادواره نخستین سالگرد سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی که به‌همت دانشگاه فرهنگیان و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان فارس، در بستر فضای مجازی و به‌صورت سراسری برگزار شد، اظهار کرد: درباره شهید سلیمانی هم زیاد مطلب مطالعه کردیم و هم شنیدیم اما باید تلاش کنیم تا مکتب سلیمانی را در نظام تعلیم و تربیت کشور خصوصاً در دانشگاه فرهنگیان پایدار کنیم و برنامه‌های فرهنگی تربیتی خود را بر اساس الگویی همچون شهید سلیمانی طراحی و اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی دارای همه خوبی‌ها، رشادت‌ها، ایمان، شجاعت و مظلومیتی همانند شهدای انقلاب اسلامی بود، گفت: این شهید سعید مردی بود که گمنام می‌جنگید و برای خدا مبارزه می‌کرد و به دنبال شهرت نبود.

سردار محمدی بیان کرد: شهید سلیمانی به ظاهر با ما زندگی می‌کرد اما نگاه و کلامش با شهدا بود و در حقیقت یک الگوی عملی تربیت 6 ساحته بود و امیدواریم ما که او را درک کردیم و شناختیم بتوانیم این شخصیت بزرگوار را برای نسل‌های آینده معرفی و تبیین کنیم.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور تأکید کرد: جایگاه مکتب سلیمانی در نظام تعلیم و تربیت خصوصاً دانشگاه فرهنگیان باید رفیع دیده شود و تمام برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی در آینده بر اساس محورهای مکتب شهید سلیمانی خواهد بود.

وی از تمام مسئولان دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور درخواست کرد تا خود را آماده کنند که از این پس برنامه‌های درسی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی را بر اساس ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی دنبال کنند.

سردار محمدی، روحیه انقلابی، دفاع از مظلوم، تقوا، اخلاص، شجاعت و بی‌باک بودن در مواجه با دشمن و مبارزه با اشرافی‌گری، ساده‌زیستی، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری و مبرا بودن از تعلقات سیاسی و حزبی، خلاقیت در صحنه‌های مبارزه،‌ عشق به شهادت و روحیه شهادت‌طلبی، توسل به اهل بیت(ع)، دور بودن از ریا و تزویر و غیره را از جمله ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: حاج تمام این صفات را داشت و یک انسان کامل شد و امروز با افتخار می‌توانیم ایشان را به‌عنوان یک الگوی عملی برای نظام تعلیم و تربیت به دانشجو معلمان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha