شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گنبد رواق طباطبایی حرم حضرت معصومه

حوزه/ مطالعات زیرساختی و معماری مرمت گنبد رواق طباطبایی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به منظور حفظ و نگهداری اصولی ابنیه میراثی حرم مطهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مطالعات زیرساختی و معماری مرمت گنبد رواق طباطبایی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به منظور حفظ و نگهداری اصولی ابنیه میراثی حرم مطهر آغاز شد.

بر اساس این گزارش:  علیرضا کاشی‌زاده در گفت‌وگویی با تأکید بر حفظ و نگهداری اصولی ابنیه میراثی حرم مطهر و سایر ساختمان‌های وابسته، گفت: مدیریت فنی مهندسی آستان مقدس ابنیه و تأسیسات زیربنایی حرم مطهر را به طور مستمر مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت لزوم نسبت به مرمت آنها اقدامات لازم را معمول می‌دارد تا این میراث ارزشمند معنوی و تاریخی همواره زنده بماند.

وی با اشاره به اهمیت گنبد رواق طباطبایی از آغاز  مطالعات زیرساختی و معماری مرمت گنبد خبر داد و افزود: در حال حاضر مراحل مطالعاتی برای شناخت الگو  و ساختار معماری و سازه‌ای، برداشت دقیق از خطوط، طرح‌ها و نقوش معماری، برداشت مختصات UTM موجود، مانیتورینگ و رصد مستمر در خصوص تغییر مکانی احتمالی در ساختار گنبد و بررسی کارشناسی برای انتخاب نوع مصالح در پوشش داخلی و خارجی آن در حال انجام است.

مدیر فنی مهندسی آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها افزود: انشاءالله عملیات اجرایی مرمت گنبد پس از سپری شدن مراحل مطالعاتی فوق آغاز خواهد شد که امید است تمامی تلاش‌ها مورد رضایت کامل خداوند متعال و عنایت خاصه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha