جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب استریل یک بار مصرف در بیمارستان انگلیس

حوزه/ بیمارستان خصوصی در انگلستان برای نخستین بار برای پزشکان زن مسلمان حجاب استریل یک بار مصرف ارائه داد. طرحی که توسط یک پزشک مسلمان مالزیایی‌ تبار ارائه شده بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از gulftoday؛ بیمارستانی خصوصی در انگلیس برای پزشکان زن مسلمان خود حجاب استریل یکبار مصرف استفاده می‌کند.

 در یک توییت ، بیمارستان رویال دربی اعلام کرد که به عنوان اولین بیمارستان در انگلیس، استفاده از حجاب‌های یکبار مصرف را پذیرفته است ، که توسط دکتر فرح روزلان ، پزشک مالزیایی‌تبار معرفی شده است. کاربران شبکه های اجتماعی ابتکار شگفت انگیز بیمارستان دربی انگلیس را تحسین کردند.

در این پیام توییتری بیمارستان رویال دربی آمده است: ما افتخار می کنیم که پیشرو ملی در فراگیری هستیم. ما بر این باوریم که اولین نهاد در انگلیس هستیم که به لطف دکتر فرح روزلان ، دانشجوی پزشکی سابق بیمارستان رویال دربی، روسری استریل یکبار مصرف را برای کارمندان در اتاق های جرای خود معرفی کردیم.

دکتر روزلان این اختراع را نتیجه نیاز به یافتن حد وسط بین لباس اسلامی و علاقه به حضور در اتاق عمل عنوان کرد و در این باره گفت: من بسیار خوشحالم که خواسته من به واقعیت تبدیل شده است و این روسری‌ها اکنون برای همه کارکنان موجود است.

دکتر روزلان در گفتگو با خبرنگاران گفت که روسری یکبار مصرف راه حلی برای کنترل عفونت در مقابل حجابی است که معمولاً در طول روز پوشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: من تمام روز از [همان روسری] استفاده می‌کردم که مسلماً تمیز و ایده‌آل نبود. من از برداشتن آن راحت نبودم و به دلیل کنترل عفونت ، مجبور بودم اتاق عمل را ترک کنم.

روزلان کشور محل تولد خود مالزی را الهام‌بخش این ایده عنوان کرده و گفت: من واقعاً خوشحالم و مشتاقانه منتظر هستم ببینم آیا می‌توانیم این را در سطح ملی تأیید کنیم.

مربی وی ، خانم تیرنی ، جراح روده بزرگ ، گفت که حجاب «مسئله ای آرام در اتاق‌های عمل در سراسر کشور» است که به طور رسمی مورد توجه قرار نگرفته است. به گفته وی این کار هزینه زیادی نداشته است و ابراز امیدواری کرد که موثر واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha