جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
با وجود اجازه دولت، مسجد شرق لندن همچنان تعطیل باقی ماند

حوزه/ مقامات مسجد شرق لندن اعلام کردند که با وجود داشتن اجازه برای بازگشایی، به منظور ایمنی جماعت مذهبی، کارکنان و داوطلبان، بر خواسته شدید برای حفظ عبادت‌های جمعی غلبه می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ۵pillarsuk، علی‌رغم اینکه دولت بریتانیا اجازه داده اماکن عبادی از محدودیت‌های جدید تشدید شده در این کشور مستثنی شوند، مسجد شرق لندن به دلیل نگرانی از سطح بالای شیوع کرونا در محل، درب‌های نمازخانه را همچنان بسته نگه داشته است.

به گفته مقامات مسجد؛ تصمیم مذکور از امروز لازم الاجرا است  اما آنها پس از دو هفته این تصمیم را بررسی می‌کنند و پس از آن وضعیت را به طور مداوم ارزیابی خواهند کرد.

مسجد اعلام کرد: این تصمیم به راحتی گرفته نشده است. اما دقیقاً مانند مارس گذشته، وقتی ما و بسیاری از مساجد دیگر حتی قبل از اعلام ممنوعیت دولت تعطیل شدیم، ایمنی جماعت ، کارمندان و داوطلبان خود را  بر خواسته شدید برای حفظ عبادت‌های جمعی برتر دانستیم.

این مسجد در ادامه اعلام کرد: تصمیم ما با مشورت علمای ارشد، امامان جماعت و شخصیت‌های مذهبی کشور اتخاذ شده است. در اسلام ، حفظ حیات از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسجد شرق لندن به خانواده‌ها توصیه کرد که در خانه با هم نماز بخوانند اما به پخش گفتگوها از طریق وب سایت و رسانه‌های اجتماعی خود ادامه داده خدمات ضروری مانند تحویل بانک غذا و و مشاوره را دنبال کنند.

روز دوشنبه نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد قرنطینه ملی است و به مردم گفت برای کنترل ویروس، محافظت از کارکنان بهداشتی و نجات جان‌شان در خانه بمانند.

این تصمیم به دنبال افزایش سریع عفونت ها ، پذیرش در بیمارستان‌ها و بالا رفتن موارد در سراسر کشور انجام شد، در حالی که بیمارستان ها اکنون تحت فشار بیشتری نسبت به سایر نقاط در سراسر شیوع بیماری قرار گرفته‌اند. جهش جدید در ویروس کرونا باعث می‌شود که ویروس ۵۰-۷۰ درصد قابل انتقال شود.

بیشتر مساجد بزرگ بریتانیا با حفظ محدودیت‌های شدید برای نماز جماعت و فردی باز هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha