جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم قانعی زارع

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن گفت: هدف غربی‌ها با طرح بحث حقوق زن، براندازی نظام و از بین بردن وحدت در جامعه است

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خدیجه قانعی زارع، در جمع کارکنان مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) شهرستان بندرترکمن پیرامون مسئله حجاب و فراز و نشیب‌های آن از قبل انقلاب تا کنون سخن گفت و بیان کرد: در زمان مشروطه حجاب زن مسلمان اهمیت زیادی داشت و به بی حجاب‌ها مارک غربزدگی زده می‌شد تا اینکه در زمان رضاخان مساله کشف حجاب مطرح شد.

وی، از نخستین چالش‌های انقلاب بعد از پیروزی را حجاب دانست و افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: «شکست حجاب، شکست انقلاب نیست»، بعد از شکست طاغوت و به وجود آمدن انقلاب اسلامی، تغییر ظاهری زیادی در بین زنان ظاهر شد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن افزود: در اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 اوج بحث فمنیستی و موج دوم آن در اروپا است که آنها معتقد بودند که زنان ایرانی باید در برابر حجاب مقاومت کنند، در اسفند ماه سال 59، امام در سخنرانی خود بحث حجاب را مطرح کردند و این سخنرانی باعث شد فمنیسم ها دانشجویان را به اعتراض تشویق کنند.

قانعی زارع ادامه داد: آیت الله طالقانی در رابطه با فلسفه حجاب سخنرانی کردند، با این وجود فمنیسم ها هیچ وقت از مبارزه خود دست برنداشتند و در گوشه و کنار کشور به صورت گروه‌های کمونیستی، بحث دفاع و حقوق زن را مطرح می‌­کردند.

وی با اشاره به سیر تاریخی مسئله حجاب خاطرنشان کرد: در سال 59 خبر بی‌حجابی بانوان در بعضی از تفرج گاه‌ها به امام خمینی(ره)، باعث تصویب قانون شد و در ادارات حتی سفارتخانه‌های ایران در کشورهای غربی، حجاب اسلامی لازم و ضروری شد.

استاد حوزه اظهار کرد: هدف غربی‌ها با طرح بحث حقوق زن، براندازی نظام و از بین بردن وحدت جامعه است. فمنیست‌ها احکامی ضد دستورات خداوند را در جامعه اسلامی مطرح می‌­کنند.

قانعی زارع در پایان تاکید کرد: آحاد مردم بصورت آگاهانه از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha