یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسلمانان آمریکا حمله طرفداران ترامپ به پایتخت را محکوم کردند

حوزه/ مسلمانان آمریکایی حمله به پایتخت این کشور را محکوم کردند. نماینده عمر ، که خودش بارها هدف ترامپ قرار گرفته، اعلام کرد که در حال تهیه متن استیضاح علیه او است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک گروه برجسته حقوق مدنی آمریکایی حمله به پایتخت ایالات متحده را محکوم کرده و آن را «شورشی خشونت آمیز» توصیف کردند.

نیهاد عواد ، مدیر اجرایی ملی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین نهاد حقوقی مسلمانان در آمریکا نیز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: حمله امروز به پایتخت آمریکا نشان دهنده اوج افراط‌گرایی است که دونالد ترامپ پنج سال پیش برای اولین بار در مسیر مبارزات انتخاباتی به راه انداخت. اشتباه نکنید: طرفداران مسلح ترامپ که به پایتخت ایالات متحده حمله کردند ، شورشیانی خشن هستند.

در آن زمان که افراد در محاصره مهاجمین شورشی بودند، مسلمانان اظهار داشتند که  ما برای ایمنی همه افراد در محاصره در کپیتال هیل از جمله قانونگذاران و کارکنان آنها دعا می‌کنیم.

در ادامه این پیام آمده است:  ما از دولت می‌خواهیم که از آن‌ها در مقابل افراد آسیب‌رسان محافظت کرده و از کنگره می‌خواهیم که رئیس جمهور ترامپ ، را که مسئول اعمال خشونت آمیز و تحریک آمیز امروز است استیضاح کند.

این در حالی است که حامیان عصبانی ترامپ روز چهارشنبه در یک اعتراض آشفته با هدف خنثی کردن انتقال صلح آمیز قدرت، به ساختمان پارلمان حمله کردند. گفته می‌شود که در این هرج و مرج چهار نفر کشته شده اند.

ایلهان عمر، نخستین نماینده زن مسلمان و محجبه پارلمان از ایالت مینه سوتا نیز اعلام کرد که در حال تهیه متن استیضاح علیه رئیس جمهور است.

وی در توییتی نوشت: من در حال تهیه متن استیضاح او هستم.

وی نوشت: دونالد ج. ترامپ باید توسط مجلس نمایندگان استیضاح شود و توسط سنای ایالات متحده از سمت خود برکنار شود. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم او در سمت خود بماند، مسئله الان حفاظت از جمهوری ما است و ما باید به سوگند خود وفا کنیم.

ساعاتی پس از آنکه جمعیتی از طرفداران ترامپ در اعتراض به نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ به پایتخت ایالات متحده حمله کردند ، نمایندگان کنگره انتخاب جو بایدن و هریس را تأیید کردند.

این خبر را امی کلوبوچار ، سناتور مینه سوتا ساعت ۳:۳۹ بامداد پنجشنبه اعلام کرد. بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه جای ترامپ را در کاخ سفید می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha