شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی حسب

حوزه/ پژوهشگر حوزوی و کارشناس فرهنگی تصریح کرد: اهتمام خانواده ها در زمینه تربیت دینی، لازمه رشد و کمال معنوی جامعه است.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که تربیت دینی نقش بسیار مهمی در جهت رشد و کمال جامعه ایفا می کند، اظهار داشت: بی شک ضعف و کوتاهی در این زمینه باعث بروز اختلالات و نابهنجاری‌های خطرناک و گاه جبران ناپذیری در راستای پرورش نسل جدید می شود و لذا به منظور اصلاح جامعه و زمینه سازی در جهت رشد و کمال معنوی و اخلاقی، باید نسبت به تربیت دینی اهتمام لازم را ورزید.

وی با اشاره به اهمیت فوق العاده نهاد خانواده در امر تربیت دینی کودکان و نوجوانان گفت: تربیت دینی به معنای واقعی کلمه، نخست باید از خانواده شروع شود و این که والدین بیش از هر کس دیگری نسبت به تربیت فرزندان خود بر اساس آموزه ها و مؤلفه های اسلامی، حساس، دغدغه مند و پیگیر باشند.

وی همچنین افزود: البته باید توجه داشت که زمینه‌سازی مطلوب در جهت تربیت دینی قبل از تولد کودک انجام می شود و این فرآیند در دوران جنینی و پس از تولد نیز ادامه پیدا می کند، کما اینکه اگر به آیات نورانی قرآن و به خصوص کلام پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مراجعه کنیم، به اهمیت هر کدام از این مراحل به خوبی پی می بریم.

این کارشناس فرهنگی بیان داشت: چنانچه در درون خانواده، فرهنگ سازی و تأکید بر ارزش ها و هنجارهای دینی در مراحل تربیتی به درستی انجام شود، فرد در ادامه زندگی خود و در مواجهه با فراز و نشیب های زندگی با مشکل چندانی روبرو نمی شود، البته سختی ها برای رشد فرد وجود دارد، اما واقعیت آن است که انسانی که تربیت دینی درستی داشته، در زندگی به بن بست برنمی‌خورد چرا که همواره لطف و عنایت خدا و اهل بیت(ع) را در جای جای زندگی اش احساس می کند.

وی با بیان این که محصول تربیت دینی، آرامش معنوی و سلوک اخلاقی است، گفت: هر چقدر که ما بهتر و قوی تر در جهت تربیت دینی بر اساس شاخصه های قرآن و عترت عمل کنیم، آرامش و طمأنینه معنوی در زندگی انسان، مشهودتر خواهد بود، کما این که بزرگان ما در طول زندگی خود چنین بوده اند و به عنوان الگو در زندگی دیگران مطرح بوده اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha