جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید نصیر حسینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ دی از روزهای ماندگار انقلاب سالروز قیام خونین مردم قم علیه رژیم ستمشاهی پهلوی است که در پی اهانت روزنامه اطلاعات علیه مرجعیت امام و تشییع صورت گرفت و شتاب دهنده به انقلاب و سقوط رژیم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در پیام جمعه ۱۹ دی‌ماه با اشاره به آیاتی از سوره مومنون و اوصاف مومنان، اظهار کرد: مومنین دارای خشوع درونی هستند؛ این خشیت درونی بر جسم انسان هم تاثیر می‌گذارد و حالت خاصی می‌گیرد.

وی ادامه داد: ویژگی مومن رستگار این است که از حرکت و سخن بیهوده عبور می‌کند و از هر نوع کار بیهوده‌ای که انسان را از یاد خدا غافل می‌کند، بری است. از دروغ و دشنام و تهمت به دور است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شاخص و صفت دیگر مومن و انسان رستگار و سعادتمند این است که زکات پرداخت می‌کند. زکات شامل زکات واجب و مستحب می‌شود، سخن زیبا و حکیمانه نیز مشمول زکات می‌شود، یعنی انسان با سخن و رفتارش زکات می‌پردازد و اینجاست که هر کسی حکمتی می‌داند و علمی آموخته است باید زکات آن را بپردازد.

حسینی ادامه داد: صفت دیگر انسان مومن این است که محافظ دامن خویش است، زیرا آلودگی دامن بسیار خطرناک است و اگر انسانی در این وادی افتاد بیرون آمدن او بسیار سخت است و باید از حرام خدا در این وادی پرهیز شود. 

وی اضافه کرد: صفت دیگر مومن آن است که بر عهد و پیمان خود استوار بماند و اگر پیمانی با کسی بسته و خلاف شرع نیست باید به آن پایبند باشد و بر پیمانی هم که با خدا دارد پایبند بماند.

امام جمعه یاسوج در پیام جمعه این هفته گفت: برخی‌ها به امانت خیانت می‌کنند و فرزندان خود را که امانتی از سوی خدا هستند، شیطانی تربیت می‌کنند و کار آن‌ها در جامعه نیز تخریب و فساد و فحشاست، این یعنی به امانتی که در اختیار ما گذاشته شده خیانت کرده‌ایم.

وی افزود: وقتی قدم‌ها، قلم‌ها، گوش‌ها، چشم‌ها و قلب‌ آلوده می‌شود، خیانت در امانتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

حسینی در ادامه پیام جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: ۱۹ دی از روزهای ماندگار انقلاب سالروز قیام خونین مردم قم علیه رژیم ستمشاهی پهلوی است که در پی اهانت روزنامه اطلاعات علیه مرجعیت امام و تشییع صورت گرفت و شتاب دهنده به انقلاب و سقوط رژیم بود. 

امام جمعه یاسوج ادامه داد: امروز رهبری فرمودند اولین ضربه تبر ابراهیمی بر بت بزرگ آمریکا در همان روز اتفاق افتاد، چون آمریکا با همه قدرت از آن رژیم طاغوتی حمایت می‌کرد. آمریکایی که مدعی دموکراسی است همیشه از طاغوتیان و مستبدین حمایت کرده و در برابر آزادی ملت‌ها ایستادگی می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از آن‌ها نظام مردمی جمهوری اسلامی است که آمریکا در برابر اراده ملت ایران ایستادگی می‌کند و در مقابل از رژیم‌های استبدادی و غیر دموکراتیک عربی مثل سعودی‌ها حمایت می‌کند.

حسینی با اشاره به شرایط سخت کرونا و عدم برگزاری حضوری مناسبت‌هایی مثل ۱۹ دی، گفت: تنفس ما به واسطه همین مراسم‌های ملی و مذهبی است و در صورتی که برگزار نشود هویت خود را از دست می‌دهیم که لازم است در این وضعیت در فضای مجازی چنین برنامه‌هایی در دستور کار قرار گیرد، زیرا برخی به دنبال تحریف وقایع هستند که باید اجازه این کار را از آن‌ها گرفت.

وی گفت: رهبری فرمودند آمریکا در پی تسلط بر منطقه است و دلیل آن رژیم‌های بزدل و ترسو است که استقلال عمل ندارند و این‌ها بستر را برای تسلط و حضور جنگی و استبدادی آمریکا ایجاد می‌کند. 

امام جمعه یاسوج گفت: اگر کشورها و ملت‌ها بیدار بودند، آمریکا نمی‌توانست قد علم کند. رهبری تبیین فرمودند که بی ثباتی منطقه راهی برای تسلط بر منطقه است تا در این فضای بی ثباتی خود را در منطقه نگه دارد.

وی در پایان به رحلت فقیه انقلابی آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: علامه، شخصیتی بزرگ و عالم بود. ستاره‌ای درخشان که بسیاری از علم او استفاده می‌کنند. انسان مبارزی که قبل از انقلاب در خط نهضت مبارزه کرد و بعد از انقلاب از مرزها و مبانی انقلاب و اسلام و ولایت فقیه دفاع و شاگردان برجسته‌ای تربیت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha