پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مستند کیان ایرانی

حوزه/ کارگردان مستند کیان ایرانی از پیوند مفاهیم والای مدافعان حرم و مدافعان سلامت در مستند کیان ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سال ۱۳۹۲ داعش همچون ویروسی منحوس با حمایت‎‌های اسرائیل و آمریکا در تمام جهان سرایت کرد. مردانی از جای جای کشورهای مسلمان به پا خواستند و به حکومت این ویروس منحوس پایان دادند.

کیان یکی از این مردان است که با نشانه‌های جانبازی به ایران بازگشت. او بعد از مبارزه با داعش در عملیات جدیدی با ابعاد متفاوت قرار گرفت. حالا او در میدان مبارزه با ویروس کرونا داوطلبانه در ضدعفونی شهر و خدمات‌رسانی به بیماران در بیمارستان ایفای نقش می‌کند.

مستند کیان ایرانی روایت یکی از رزمندگانی است که در سنگر دفاع از حرم و پس از آن در سنگر دفاع از سلامت به دفاع از جان مردم پرداخت.

در این راستا، احمد اخباری، کارگردان مستند کیان ایرانی، در گفتگو با «حوزه» به بیان توضیحاتی درباره مستند کیان ایرانی پرداخت و اظهار داشت: این مستند قصه مدافع حرمی است که از جبهه مقاومت به سوریه بازمی‌گردد و به‌محض بازگشتن و بررسی اوضاع کرونا در کشور شروع به جمع‌آوری تیمی جهت کمک‌رسانی و ضدعفونی کردن معابر عمومی ونیز سرویس‌دهی و خدمات به بیماران در بیمارستان می‌کند.

کارگردان مستند کیان ایرانی، به مسیر آشنایی خود با  سوژه مستند کیان ایران اشاره کرد و افزود: از آنجایی‌که با دوستان مدافع حرم در ارتباط هستیم و این دوستان جلوی چشم ما بودند و همچنین اتفاقات کرونایی هم جلوی چشم ما بود، سعی کردیم تا مفاهیم والا و ارزشمند هر دو جبهه که همان مفاهیمی نظیر ایثار و ازخودگذشتگی است را به تصویر بکشیم.

وی بابیان این‌که ضبط و مستند کردن این‌چنین روایت‌ها بسیار مهم و اثرگذار برای نسل آینده است، اظهار داشت: بسیاری از روایت‌های دفاع مقدس به دلیل عدم مستندسازی از آن‌ها تنها سینه‌به‌سینه نقل می‌شوند و شاید هم به‌مرورزمان از بین روند.

اخباری به مشکلاتی که در مسیر تولید این مستند بر سر راهش قرار گرفت اشاره کرد و ابراز داشت: ازآنجاکه در ابتدای شیوع کرونا قرار داشتیم هماهنگی با بیمارستان‌ها کمی سخت بود که به همین دلیل پروسه تولید این مستند با مشکلاتی مواجه شد که با توجه به  اهمیت ضبط فداکاری‌ها و رشادت‌هایی که در این مسیر صورت گرفته توانستیم با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های فراوان بحمدالله این مشکل را برطرف شد.

وی به بیان  اهداف  تولید این مستند پرداخت و گفت:  هنگام شیوع ویروس کرونا این مسئله برای ما به وجود آمد که اکنون‌که در کشورمان چنین مشکلی پیش‌آمده و افرادی هم در خط مقدم در حال مبارزه هستند ما چه باید بکنیم؟ بنده سعی کردم با کنار هم قرار دادن دو موضوع مدافعان حرم و مدافعان سلامت به اهمیت هر دو جبهه و این‌که باید در هر جبهه یک عده پای‌کار بیایند و مبارزه کنند اشاره‌کنم.

کارگردان مستند کیان ایرانی در پایان تصریح کرد: جشنواره عمار پتانسیل خوبی است تا فضای کار برای کسانی که در مسیر رشد و پیشرفت هستند باز شود چراکه در بسیاری از فضاها و جشنواره‌های دیگر شرایطی ازجمله باندبازی و دست گذاشتن روی یک سری موضوع اولویت دارد ولی  جشنواره عمار می‌تواند درزمینهٔ این خط‌شکنی‌ها مثمر ثمر باشد.

شایان‌ذکر است مستند کیان ایرانی روایت یکی از رزمندگانی است که در سنگر دفاع از حرم و پس‌ازآن در سنگر دفاع از سلامت به دفاع از جان مردم پرداخته است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha