چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آمریکا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین گفت: وضعیت کنونی آمریکا برای خودشان قابل توجیه نیست، اما متاسفانه برخی در داخل کشور به دنبال این هستند تا این وضعیت را غیرعادی جلوه دهند و هنوز چشم امیدشان به غربی هاست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، به بیان شرایط شرایط آشفته آمریکا پرداخت و گفت: وضعیت امروز و آشفته ای که آمریکا به خود می بیند به مردم جهان نشان داد که این کشور همیشه با این وضعیت مواجه بوده اما نمایان نمی شد و سردمداران آن سعی در مخفی کردن آن داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد اضافه کرد: آنها انتخابات این کشور را ننگی برای تاریخ آمریکا می دانند، ولی کشتار بی رحمانه مردم در سراسر جهان و بالاخص مسلمانان، برای رسیدن به اهداف شومشان از این ننگی که خودشان بیان می کنند بسیار بالاتر است.

وی ادامه داد: انتخابات اخیر آمریکا به همه مردم جهان فهماند که تنها در این دوره تقلب برای رسیدن به ریاست وجود نداشته، بلکه در تمام ادوار تاریخ در این کشور چنین شرایطی حاکم بوده است.

استاد حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه وضعیت آشفته آمریکا نتیجه خباثت های آنهاست، اذعان داشت: آمریکایی ها در ۱۱ سال پیش و در انتخابات ۸۸ با پیاده سازی توطئه خود توسط برخی از عناصر خودفروخته قصد داشتند تا نظام جمهوری اسلامی را با چالش مواجه سازند که به لطف و یاری پروردگار این کار صورت نپذیرفت و الان خودشان پس از ۱۱ سال به چنین شرایطی مبتلا شده اند.

شمس با تاکید بر اینکه آمریکایی وقتی نمی توانند کشور خود را مدیریت کنند چگونه می خواهند برای دیگران کشورها تصمیم گیری کنند، گفت: آنها در مقابل بیماری کرونا عجز و ناتوانی خود را نشان دادند و امروز آمار مرگ و میر این کشور از تمام کشورها بالاتر است، اما جمهوری اسلامی با رهبری حکمیانه انقلاب و همراهی مردم توانسته به بهترین شکل ممکن در برابر آن ایستادگی کند.

مشخص نیست چرا عده ای هنوز امیدشان به غرب است

مدیر حوزه های علمیه استان یزد ضمن ابراز تاسف برای برخی از مسئولان کشور، اضافه کرد: وضعیت کنونی آمریکا برای خودشان قابل توجیه نیست، اما متاسفانه برخی در داخل کشور به دنبال این هستند تا این وضعیت را غیرعادی جلوه دهند و هنوز چشم امیدشان به غربی هاست.

وی افزود: مشخص نیست که چرا عده ای هنوز به دنبال غربی ها هستند، چون اگر قرار بود که آنها کاری برای ایران اسلامی انجام دهند در طول دهه های گذشته انجام می دادند نه اینکه خودشان به دنبال ایجاد تنش برای نظام جمهوری باشند و از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز همیشه هدفشان نابودی اسلام و انقلاب باشد.

استاد حوزه علمیه استان یزد با تاکید بر اینکه ایران اسلامی آنقدر توانایی و توانمندی دارد که نخواهد نگاهش به سمت غربی ها باشد، اعلام کرد: بدون شک اگر مسئولان نگاه جدی تری به توانمندی ها داخل و جوانان مستعد کشور داشتند، تحریم ها به هیچ عنوان نمی توانست چالشی را برای ایران اسلامی به وجود آورد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha