یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهرجان المقاومه

حوزه/ مراسم اختتامیه همایش مهرجان المقاومه در فرهنگسرای مهدیه شهرستان کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش «مهرجان المقاومه» در فرهنگسرای مهدیه شهرستان کارون با حضور شخصیت های جبهه مقاومت ایران و عراق برگزار شد.

در این همایش «آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان»، «حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان»، «حجت الاسلام خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون»، «شیخ جمال الدوسری، معاون وقف اهل سنت جنوب عراق»، «سید کریم حسینی، نماینده  اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی» و جمعی از شعراء و مردم ولایتمدار شهرستان کارون حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون، ضمن خوش آمد گویی به حاضرین به حماسه ۱۹ دی مردم قم اشاره کرد و اظهارداشت: ما در روز بزرگی از ایام الله قرار داریم و آن سالروز قیام خونین مردم قم به رهبری امام راحل است همچنین از ۹ الی ۱۹ دی دهه مقاومت قرار دارد که در آن جنایات مختلفی همچون به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، محسن فخری زاده، شیخ نمر باقر النمر و...  صورت گرفته و این ایام، ایام مهمی برای تمامی مسلمانان و محور مقاومت است.

شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس شهدای اسلام و عامل وحدت هستند

در ادامه شیخ جمال الدوسری، معاون وقف اهل سنت جنوب عراق، به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندی اشاره کرد و گفت: بعضی از منافقین به دنبال این هستند که شهید سلیمانی را شهید ملت ایران و شهید ابومهدی المهندس را شهید ملت عراق معرفی کنند در حالی که این دو شهید متعلق به کشورخاصی نبوده و شهدای اسلام و عامل وحدت هستند.

ولایتمداری، مهمترین شاخصه سردار سلیمانی

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مهمترین شاخصه مکتب حاج قاسم سلیمانی را ولایت مداری و امام محوری دانست وبیان کرد: مهمترین شاخصه مکتب حاج قاسم که وی را تبدیل به یک مکتب کرد؛ «ولایت مداری» و «امام محوری» بود که برگرفته از مکتب فاطمی است و حضرت زهرا مانند آن پروانه عاشقی بود که با سوختن و فداسازی خود برای همیشه تاریخ به همگان درس ولایت مداری داده و آموختند که  امام  باید محور تمام برنامه ها، رفتارها و حرکت های ما باشد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش خاطرنشان کرد: هنر شعر هنر بی‌بدیلی است و ما به خود می‌بالیم که بهترین شعراء و همچنین بهترین قاریان قرآن و مداحان کشور از استان خوزستان و مراکز عرب نشین این استان هستند, لذا باید توجه ویژه ای به شعر و همچنین شاعران خوزستانی شود.

تقدیر آیت الله موسوی جزایری از دادگاه عراق برای صدور حکم بازداشت «ترامپ»

در بخش پایانی این مراسم آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به کلامی از امام علی(ع) مبنی بر «جاهِدوا فی سبیلِ اللّه ِ بأیْدیکُم، فإنْ لَم تَقْدِروا فجاهِدوا بألسِنَتِکُم، فإنْ لَم تَقْدِروا فجاهِدوا بقُلوبِکُم» خطاب به شعراء حاضر در جلسه تصریح کرد: سرودن شعر مقاومت همچون «جهاد فی سبیل الله است» و من از تک تک شما عزیزان قدردانی و تشکر می کنم. همچنین از همه کسانی که توانائی جهاد با زبان را دارند خصوصا اصحاب کلام و شعراء می خواهم که در این زمینه با قدرت ورود کنند.

وی در ادامه از صدور حکم بازداشت ترامپ توسط دادگاه عراق تشکر کرد و از شیخ جمال الدوسری خواست که مراتب تشکر خود را به آنها برساند.

در پایان این مراسم از شخصیت های برجسته محور مقاومت در استان خوزستان و همچنین برگزیدگان مسابقه شعر مقاومت با اهدای لوح یادبود تقدیرشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha