جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نورموسوی

حوزه/ مدیر روابط عمومی دفتر آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به همزمانی سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: با توجه به شرایط کرونایی مراسم سالگرد این مرجع تقلید به صورت متمرکز در قم برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام  سید جواد نورموسوی مدیر روابط عمومی دفتر آیت الله فاضل لنکرانی امروز شنبه بیستم دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران به تشریح برگزاری مراسم سالگرد مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی پرداخت و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی(ره)، احیاء مجاهدت های علمی، فضایل اخلاقی و کمالات انسانی در جامعه است.

وی با بیان این که در آستانه سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیّع حضرت آیت الله فاضل لنکرانی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(علیهاسلام) قرار داریم، افزود: مراسم سالگرد این فقیه فقید به خاطر شرایط کرونایی برگزار نخواهد شد از این رو از مردم مؤمن و متدین تقاضا داریم با برگزاری برنامه های معنوی و ختم قرآن در مساجد کشور از مقام علمی، انقلابی واخلاقی ایشان تجلیل به عمل آورند.

مدیر روابط عمومی دفتر آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به خاستگاه مردمی و علاقه مردم به این مرجع تقلید، ابراز کرد: با توجه به درخواست های متدینین، مراسم هایی به صورت مردمی همراه با ختم قرآن و گرامیداشت یاد و خاطره آن فقیه بزرگوار و احیاگر فاطمیه در شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در مساجد کشور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نورموسوی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در وصف حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب علاقه ویژه ای به مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی داشتند و ایشان را یکی از استوانه های علمی و تحقیقی و یکی از استادان برجسته حوزه علمیه می دانستند.

مدیر روابط عمومی دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: رهبر انقلاب همچنین فرمودند: ایشان در سالهای طولانی دوران اختناق در شمار برجستگانی از حوزه‌ علمیه‌ قم بودند که در میدانهای گوناگون مبارزات حضور داشته و رنج تبعید را به جان خریدند و پس از پیروزی انقلاب از جمله‌ روحانیون نامداری بودند که نقش های مهمی در همه‌ موارد حساس ایفا کردند.

حجت الاسلام نورموسوی با بیان اینکه پشتیبانی علمی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره)، ضمانتی برای انقلاب بود، اظهار داشت: معظم له خودش را وقف اسلام و شیعه کرد و فی الواقع در راه علم و دانش جانش را فدا نمود.

وی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی را یک شخصیت تمام عیار در همه ابعاد دانست و گفت: این عالم بزرگوار مرجعی مردمی، سیاسی، اقتصادی، علمی، اجتماعی، اخلاقی و عبادی بودند.

مدیر روابط عمومی دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی محوریت وحدت نیروهای انقلابی و خدمت در عرصه وحدت دینی را از دیگر ویژگی های برجسته حضرت آیت الله فاضل لنکرانی برشمرد و ابراز کرد: ایشان شاگرد برجسته امام خمینی و معروف به مرجع تقلید انقلابی بود.

وی با بیان این که حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در صحنه های مختلف هرگاه احساس وظیفه می کردند با شجاعت و قاطعیت به وظیفه خود عمل می کرد، افزود: آن فقیه فقید مسئولیت پذیر بودند و برسر ارزش های اسلام و انقلاب با هیچ کس معامله نمی کرد و نمونه های آنرا در اعلان مرجعیت حضرت امام خمینی و در صحنه های مختلف حمایت از انقلاب و حوزه علمیه شاهد بودیم.

حجت الاسلام نورموسوی با تأکید بر این که حضرت آیت الله فاضل لنکرانی جهانی می اندیشید، خاطرنشان کرد: آن مرجع بزرگوار در حوادث جهان اسلام حضور فعال و سازنده ای داشت و نظرات ودیدگاه های راه گشایی برای مسائل مختلف ارائه می کرد.

مدیر روابط عمومی دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی توجه و کمک به فقرا و نیازمندان را سیره همیشگی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی ذکر کرد و گفت: ایشان همیشه به مسؤولان و دولتمردان توصیه می کرد که به مردم به ویژه فقرا اهتمام ویژه داشته باشند و برای حل مشکلات آنها قدم بردارند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha