جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: مهم‌ترین شاخصه مکتب حاج قاسم و مهم‌ترین ویژگی‌ای که حاج قاسم سلیمانی را تبدیل به یک مکتب کرد شاخصه ولایت مداری و امام محوری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در مراسم اختتامیه همایش «مهرجان المقاومه» ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا و سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی‌المهندس اظهارداشت: مهم‌ترین شاخصه مکتب حاج قاسم و مهم‌ترین ویژگی‌ای که حاج قاسم سلیمانی را تبدیل به یک مکتب کرد شاخصه ولایت مداری و امام محوری بوده که این شاخصه از شاخصه‌های مکتب فاطمی است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) مانند پروانه‌ی عاشقی بود که با سوختن و فدا سازی خود برای همیشه تاریخ به همگان درس ولایت مداری و امام محوری را آموخت و به همه فهماند که امام مانند کعبه است و باید مردم به سراغ امام بروند و گرد او طواف کنند نه اینکه او به سراغ مردم بیاید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) به همگان آموخت که باید ساختار، کردار و رفتار جامعه بر محور امامت و ولایت باشد و تا زمانی که این درس را از وجود مقدس فاطمه زهرا(س) یاد نگیریم امام عصر مظلومانه در غیبت خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، به بیان علت محبوبیت حاج قاسم سلیمانی در قلب مردم پرداخت و گفت: علت اینکه حاج قاسم این‌گونه در دل‌های مردم جایگاه پیدا کرد این است که رفتارها و کردارهای او رفتارها و کردارهای اهل‌بیت عصمت و طهارت بوده و خود را مهیا کرده بود که محور تمام حرکات و رفتارهایش ولایت مداری و امام محوری باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در ادامه ضمن قدردانی و تشکر از برگزارکنندگان همایش «مهرجان المقاومه» تصریح کرد: هنر شعر هنر بی‌بدیلی است و یک خط شعر می‌تواند کار چندین جلد کتاب را انجام‌ دهد و ما در استان خوزستان به خود می‌بالیم که بهترین شعرا و همچنین بهترین قاریان قرآن و مداحان کشور از استان خوزستان و مراکز عرب نشین این استان هستند.

وی افزود: امروزه بسیاری از شعرا در محافل ادبی اشعار عاشقانه زمینی را محور موضوعات خود قرار می‌دهند ولی بحمدالله در استان ما و بلکه در کل کشور یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی این است که اشعار آئینی و اشعاری که مرتبط با مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است جایگاه ویژه‌ای داشته و شعرای ما اشعاری با محتوای عمیق متناسب با اهل‌بیت عصمت و طهارت می‌سرایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در پایان خواستار توجه ویژه به شعر و شعرای استان خوزستان شد و گفت: باید بسترهایی را در استان فراهم کنیم که شعرا بتوانند توانایی‌های خود را در عرصه‌های گوناگون فعال کرده و برای استان ما افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha