چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
فرمانداری

حوزه / دبیر شورای شورای فرهنگ و ایثار و شهادت استان اصفهان، با تاکید بر معرفی ایثارگران اجتماعی گفت: ایثار نباید فقط در شهادت و جانبازی خلاصه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام باقری، دبیر شورای شورای فرهنگ و ایثار و شهادت استان اصفهان، امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت کاشان، در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان، با گرامیداشت ۱۹ دی قیام مردم قم، سالروز شهادت حاج احمد کاظمی، میرزاتقی خان امیرکبیر و تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: امیدواریم با ریشه کنی ویروس کرونا شاهد برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از خانواده معظم این عزیزان باشیم.

وی، به رسالت شورای فرهنگ و ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: در موازات شورای فرهنگ عمومی با فعال شدن کارگروه‌ها به ترویج و تقویت شورای فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر توجه شود.

حجت الاسلام باقری، با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی و فرهنگی در شورای فرهنگ و ایثار و شهادت باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان به منظور نتیجه دهی بهتر کارگرههای زیر مجموعه خود درارتباط با مشکلات اشتغال، درمان، بهداشت و مسکن ایثارگران را با حضور مسئولان زیر ربط در فرمانداری کاشان برگزارنماید.

وی، ارزیابی دستگاهها جهت معرفی به جشنواره شهید رجایی را از مصوبات شورای فرهنگ و ایثار و شهادت استان اصفهان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و فرمانداری شهرضا براساس شاخص های تعریف شده به عنوان دستگاه‌های برتر شرکت کننده در جشنواره شهید رجایی شناخته شدند.

مشاور مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان اصفهان، جشنواره شهید رجایی را فرصت خوبی برای معرفی فعالیت های دستگاه‌های اداری، دانست و گفت: کلیه دستگاه‌ها با شرکت در ارزیابی ها حتما فعالیت های خودشان را جهت شرکت در این جشنواره عنوان نمایند.

دبیر شورای شورای فرهنگ و ایثار و شهادت استان اصفهان، با تاکید بر معرفی ایثارگران اجتماعی گفت: ایثار نباید فقط در شهادت و جانبازی  خلاصه شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش ایثار اجتماعی در تعاون و تعالی جامعه در امتداد شهادت نیز ایثار محسوب می شود.

حجت الاسلام باقری به نقش بی نظیر خیرین کاشانی در عرصه ایثار اجتماعی اشاره کرد و افزود: حضور خیرین در کمک به زلزله زدگان، ساخت مدرسه، درمانگاه، بیمارستان، دانشگاه و عرصه های دیگر ایثار بزرگترین ایثار در عرصه اجتماع می باشد.

وی، با تاکید بر پر رنگ کردن فرهنگ ایثار در جامعه گفت: گرچه اوج ایثا شهادت و جانبازی است ولی در مقطع فعلی ایثا در عرصه های اجتماعی نیز باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام باقری در پایان، با تاکید برتنظیم فهرست نامه شهدا از اماکن ، معابر و غیره گفت : جهت جلوگیری از دخل و تصرف  و پرهیز از حذف نام شهدا باید اماکنی که عنوان شهید را دارند احصا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha