یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
از ۸۶ دستگیری قانون جدید در هند، ۷۹ نفر مسلمان هستند

حوزه/ از ۸۶ دستگیری در راستای قانون جدید علیه ازدواج میان ادیانی و تغییر دین در هنگام ازدواج، ۷۹ نفر مسلمان هستند و ادعای پوچ دولت ایالتی هند در هدف قرار ندادن مسلمانان آشکار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از هندوستان تایمز، با وجود اینکه دولت ایالتی اوتارپرادش در هند مدعی شده، که قانون جدید جنجال برانگیز ضد تغییر آیین مذهبی در ازدواج‌های میان ادیانی، مذهب خاصی را هدف قرار نداده است، اما به نظر می‌رسد که درصد بالایی از بازداشت شدگان مسلمان هستند.

از زمان اعلامی ممنوعیت تغییر دین در هنگام ازدواج میان ادیانی در ۲۸ نوامبر سال گذشته، ۲۰۲۰، تا کنون ۱۶ گزارش انجام شده و در مجموع ۸۶ نفر بازداشت شده‌اند که ۹۷ نفر آن‌ها مسلمان بودند.

دولت اوتارپرادش به دادگاه عالی الله آباد گفته بود که این قانون ضد هیچ مذهب خاصی نیست اما آمارها چیز دیگری نشان می‌دهند.

گورشا احمد ، خواهر اویس احمد ، که اولین فردی بود که طبق قانون جدید در تاریخ ۲۸ نوامبر در بارلی دستگیر شد ، مقصر بودن برادر ۲۱ ساله‌اش را به جرم اجبار یک زن هندوی محلی برای پذیرش اسلام انکار کرد و گفت:  برادرم و دختر با هم درس می‌خواندند. دختر خودش این تصمیم را گفت.

وی همچنین گفت که این زن به پلیس گفته است که وی توسط اعضای خانواده‌اش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. اویس، که همچنان در زندان است ، با شکایت پدر این زن دستگیر شد.

 در بیجنور ، پسر ۱۷ ساله ای در ۱۷ دسامبر به اتهام مجبور کردن یک نوجوان به تغییر دین برای ازدواج دستگیر شد. اما خانواده متهم این اتهامات را رد کردند. برادر متهم گفت: خانواده این دختر گفتند که آن‌ها خواهان اقدامی در این پرونده نیستند و وی هرگونه تلاش برای تغییر دین را انکار کرد.

گفتنی است هندوهای افراطی در هندوستان معتقدند که مردان مسلمان زنان هندو را فریب داده و آن‌ها را به بهانه ازدواج، مجبور به اسلام آوردن می‌کنند. آن‌ها همچنین ادعای واهی مسلمان شدن اجباری زنان در هنگام ازدواج را مطرح کرده‌اند. خانواده‌های دستگیر شدگان می‌گویند که آن‌ها را به اتهامات ساختگی بازداشت کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha