پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 938331
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
نشست پژوهشی

حوزه/ نشست علمی پژوهشی با عنوان «چگونه پژوهشگر موفق شویم؟»  در موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا (س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، احترام السادات موسوی زاده در نشست برخط با عنوان «چگونه پژوهشگر موفق شویم؟» به لوازم اصلی پژوهشگر موفق اشاره کرد و گفت : اگر پژوهشگری هدف والا و نیت پاک داشته باشد از بقیه پژوهشگران موفق تر خواهد بود.

وی  ویژگی­ های پژوهشگر موفق را به سه دسته ویژگی های ذاتی، شناختی و رفتاری تقسیم کرد و در ادامه  به بیان ویژگی های ذاتی پژوهشگر موفق پرداخت و گفت: ویژگی ذاتی مثل هوش، استعداد و حافظه ویژگی های خدادای هستند که انسان در شکل گیری آنها نقشی ندارد؛ اما محیط و عوامل اجتماعی در شکوفایی استعدادها نقش بسزایی دارند.

استاد حوزه خواهران با اشاره به نقش تفکر در امر پژوهش به ویژگی های شناختی پژوهشگر موفق پرداخت و گفت: داشتن تفکر منطقی و انتقادی، توانایی در استدلال و تعمیم اطلاعات، خلاقیت، تمرکز بالا، حقیقت جویی، روحیه جستجو­گر و امیدوار از جمله ویژگی های شناختی یک پژوهشگر موفق است، این ویژگی ها باعث می شوند که پژوهشگر از کنار مسائل به سادگی عبور نکند و تا رسیدن به حقیقت و پاسخ مسئله تلاش کند.

وی در ادامه به ویژگی های رفتاری پژوهشگر موفق اشاره و اظهار داشت: بیان خوب، قلم روان و شیوا، مهارت در زمینه کار با سایت های اطلاع رسانی، منابع دیجیتال و نرم افزارهای پژوهشی،  از جمله ویژگی های رفتاری یک پژوهشگر موفق است که او را در امر تحقیق موفق می سازد .

موسوی زاده گفت: پژوهشگری که با زمان شناسی، مخاطب شناسی و  به دور از تعصب با تفکر انتقادی به تحقیق در مسائل مورد نیاز جامعه خود مشغول می شود و آن را با زبانی روان و قابل فهم  به مخاطب ارائه می دهد، از موفق ترین پژوهشگران هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha