چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پناهی مدیرسلامت معاونت امور طلاب

حوزه/ حجت الاسلام مهدی پناهی گفت: پیگیری حل مشکلات معیشتی طلاب حوزه های علمیه که همواره دغدغه جدّی مدیر حوزه های علمیه بوده در مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه به عنوان یکی از اولویت های مهم در حال انجام است.

حجت الاسلام مهدی پناهی، مدیر سلامت و امداد حوزه های علمیه  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،گفت: این مدیریت از سه اداره سلامت، تربیت بدنی و امداد و معاضدت حقوقی تشکیل شده است که هر اداره به صورت تخصصی به دنبال ارائه خدمت به طلاب در زمینه های  مربوط به خود هستند.

وی افزود: ما در مدیریت سلامت و امداد دغدغه های جدی داریم و در اداره امداد و معاضدت حقوقی به دنبال ایجاد بستر لازم آموزشی و مشاوره ای در کنار  گره گشایی از مشکلات معیشتی و حقوقی طلاب هستیم.

مدیر سلامت و امداد حوزه اظهار کرد: مهمترین مسأله در اداره امداد و معاضدت حقوقی معیشت طلاب است؛ امیدواریم به نحوی این موضوع از سوی بزرگان حوزه های علمیه مدیریت گردد که طلاب به لحاظ معیشتی کمترین مشکلات را داشته باشند.

وی گفت: به واقع می توان گفت طلاب به لحاظ معیشتی یکی از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند و اگر به این مهم پرداخته نشود قطعاً به رشد تحصیلی آنان آسیب جدی وارد خواهد شد.

حجت الاسلام  پناهی افزود: امروز همه بزرگان حوزه واقف هستند که طلاب در شرایط سختی از جهت معیشتی به سر می برند و در سخنان بسیاری از آنان به این مهم پرداخته شده است.

وی بیان داشت: از موضوعات دیگری که در اداره امداد و معاضدت حقوقی مهم تلقی می شود امر ازدواج طلاب است که در همین راستا در فاز اول پیگیر تامین ۴۰۶ بسته کمک جهیزیه ویژه طلاب عقدی فاقد تمکن مالی هستیم.

مدیر سلامت و امداد حوزه های علمیه عنوان داشت: ما به دنبال ارائه خدمت به طلاب به صورت پایدار هستیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های کمک معیشتی که با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه در دست اقدام است، پرداخت ۱۰۰۰ وام خرید گوشی هوشمند به جهت حمایت از طلاب فاقد گوشی هوشمند جهت پیگیری دروس و امتحانات حوزه به صورت مجازی است که البته تعداد طلاب فاقد گوشی هوشمند حدود ۴۰۰۰ نفر شناسائی شده اند که امیدواریم بتوانیم نسبت به حل مشکل همه آنان اقدام کنیم.

مدیر سلامت و امداد حوزه های علمیه گفت: معتقدیم این کمک های جزئی نمی تواند مشکلات معیشتی طلاب را حل کند و امیدواریم همه بزرگان حوزه دست به دست هم داده و یک برنامه ریزی مدون و راهکار قطعی برای حل این مسئله و توانمند سازی طلاب ارائه دهند.

حجت الاسلام پناهی بیان داشت: در این اداره بخشی با عنوان معاضدت حقوقی وجود دارد؛ این بخش با هدف  کمک به طلاب درگیر مشکلات حقوقی و قضائی، ارائه آموزش و مشاوره در امور حقوقی و قضائی به طلاب راه اندازی شده است.

مدیر سلامت و امداد حوزه افزود: یکی دیگر از برنامه های انجام گرفته ما تخصیص اتاق در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قم (دارالشفا) برای ارائه مشاوره در راستای معیشت و مباحث حقوقی به طلاب است که برنامه ریزی حضور مشاورین در دست انجام است.

وی تصریح کرد: کارویژه های روحانیت که در مرکز امور طلاب و دانش آموختگان جمع آوری و به چاپ رسیده میتواند کمک زیادی به طلاب محترم جهت اشتغال به شغلهای متناسب با شئون طلبگی نماید.

حجت الاسلام  پناهی عنوان داشت: جهت ارائه خدمات تخصصی به طلاب  در اداره امداد و معاضدت، گروه اندیشه ورز معاضدت حقوقی متشکل از وکلا و قضات مجرب حوزوی تشکیل شده است.

وی افزود: بنا داریم برنامه مشاوره معیشت و حقوقی را به همه مدارس علمیه کشور تسری دهیم که البته بستر این مشاوره ها به صورت مجازی را با همکاری مرکز رشد تحت اشراف حضرت آیت الله عابدی فراهم کرده ایم.

مدیر سلامت و امداد حوزه در پایان اظهار کرد: سامانه «امداد» با محوریت امر معیشت طلاب و نیز سامانه «معاضدت حقوقی» در حال آماده سازی است تا از این طریق طلاب بتوانند مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند و ما نیز بتوانیم آنان را در رفع این مسائل یاری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha