جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه هم اندیشی جامعه المصطفی و دانشگاه اهل بیت

حوزه/ داشتن یک دیپلماسی علمی در حوزه بین الملل و استفاده از ظرفیت های حوزوی و دینی در علوم مدرن، دیپلماسی فرهنگی و استراتژی فرهنگی به منظور درونی کردن آموزه های اصیل فرهنگی، دیپلماسی دینی برای بیان اصول دینی و اخلاقی و استراتژی مشخص بین المللی برای کیفیت بخشی دانشگاه های بین المللی کشور امری ضروری و ۴ رکن اصلی پیشرفت علم در سرتاسر دنیا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، امروز در جلسه هم اندیشی علمی و فرهنگی با رویکرد عقد تفاهم نامه فعالیت های مشترک علمی و پژوهشی فی مابین دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) با جامعة المصطفی العالمیه که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد،‌ داشتن یک دیپلماسی علمی در حوزه بین الملل و استفاده از ظرفیت های حوزوی و دینی در علوم مدرن، دیپلماسی فرهنگی و استراتژی فرهنگی به  منظور درونی کردن آموزه های اصیل فرهنگی، دیپلماسی دینی برای بیان اصول دینی و اخلاقی و استراتژی مشخص بین المللی برای کیفیت بخشی دانشگاه های بین المللی کشور را امری ضروری و ۴  رکن اصلی پیشرفت علم در سرتاسر دنیا دانست.

وی افزود: افزایش تعداد رشته های دانشگاهی و راه اندازی رشته های علوم پایه ، فنی مهندسی و حوزه های میان رشته ای، رشد سطح علمی دانشجویان، انجام فعالیت های علمی پژوهشی ، افزایش جذب دانشجو، ایجاد زمینه های کارهای فرهنگی – اقتصادی با کشورهای دیگر از طریق دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه، بالابردن جایگاه علمی دانشگاه در رتبه بندی های علمی جهانی، عضویت در انجمن دانشگاه های جهان اسلام و .... از اهدافی است که در چشم اندازهای آینده این دانشگاه دیده شده است و در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین عباسی رئیس جامعة المصطفی(ص) ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) و ابراز خرسندی از همکاری مشترک فرهنگی و علمی هر دو دانشگاه گفت: در ۴  دهه اخیر پیشرفت های علمی خوبی را داشته ایم که در جاهایی می‌توان گفت که کم نظیر هستند و تولیدات علمی ما در جهان بسیار مهم و حائز اهمیت بوده است البته در کنار تنگناهای اقتصادی در مبادلات علمی هم در تنگنا بوده و هستیم ولی ما در عین حال پیشرفت در حوزه های مختلف علمی را به سرعت طی می کنیم.

وی ادامه داد: همکاری های مراکز علمی داخل کشور و شبکه سازی علمی میان موسسات علمی کشور باید جدی تر گرفته شود چرا که امروزه از لحاظ کمیت و کیفیت مراکز علمی خوبی در کشور داریم.

وی با برشماری رشد علمی ایران بعد از انقلاب افزود در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کل کشور فقط ۶۰ موسسه علمی وجود داشت و امروزه شاهد ۲۰۰۰ مرکز علمی در کشور هستیم که این ارتقای کمی در کنار ارتقای کیفی و ایجاد رشته های جدید بوده است و این فرصتی است برای پیشرفت علم و ایجاد شبکه علمی بین این مراکز تا بتوانیم فعالیت های علمی را با کیفیت بالاتری انجام دهیم و از طرفی هم از انجام کارهای تکراری اجتناب کنیم.

رئیس جامعه المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: شرکت در مجامع بین المللی و نشست های جهانی همچنین افزایش رشته های تخصصی در زمینه های علوم پایه، فنی و مهندسی ، پزشکی و پیراپزشکی و میان رشته ای می تواند برای شناساندن این دانشگاه به جامعه علمی جهان علمی موثر باشد و جامعة المصطفی اعلام آمادگی می کند تا با دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قالب انجام پروژه ها و نشست های مشترک علمی ، پایان نامه ها ، تبادل اساتید و دانشجو و ..... همکاری داشته باشد.

لازم به ذکر است: در پایان مراسم تفاهم نامه مشترک همکاری، توسط روسای دانشگاه ها امضا و جلسه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و ضیافت ناهار به اتمام رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha