جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید حجت الاسلام حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران از  ایستگاه نوآوری شریف

حوزه/ در بازدید امام جمعه موقت تهران از ایستگاه نوآوری شریف، سرپرست تیم شتاب‌دهنده پرسیس‌ژن از ساخت واکسن ایرانی آنفلوآنزا، پس از ۳۰ سال خبر داد و خواستار حمایت مسئولان از تولید انبوه این واکسن شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران به‌همراه دکتر پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق، از بخش‌های مختلف ایستگاه نوآوری شریف همچون مجموعه اینووان، شتاب‌دهنده واکسن پرسیس‌ژن، گروه اوکسین، شتاب‌دهنده رسانا و پینکت بازدید کرد.

در  این بازدید دکتر عبدالغفاری، سرپرست تیم شتاب‌دهنده پرسیس‌ژن از ساخت واکسن ایرانی آنفلوآنزا، پس از ۳۰ سال تلاش در کشور خبر داد و گفت: دانشمندان جوان عضو این تیم دانش بنیان، خواستار حمایت مسئولان از تولید انبوه این واکسن برای بهره‌برداری هموطنان هستند.

وی افزود: شتاب‌دهنده پرسیس‌ژن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش دانشمندان جوان به عنوان شتاب دهنده زیست فناوری پزشکی کشور در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد. زمینه فعالیت این شتاب دهنده، زیست‌فناوری دارویی و پزشکی، محصولات مشتق از پلاسما، سرم های درمانی، واکسن های انسانی و دامی، داروهای گیاهی، دارو با منشاء طبیعی و طب نوساختی (سلول‌های بنیادی) می‌باشد.

مدیر مجموعه اینووان نیز با اشاره به اهداف این مرکز اظهار کرد: شتاب‌دهنده اینووان با هدف حمایت از طرح‌های نوآورانه، شرکت‌های نوپا و دانش محور در حوزه‌های هوش مصنوعی و داده‌کاوی فعالیت خود را آغاز نموده است. اینووان در نظر دارد، تا با تأمین منابع مالی، زیرساختی و توانمندسازی مجموعه‌های فناور هوش مصنوعی و داده کاوی، ریسک راه اندازی یک کسب و کار فناورانه را کاهش دهد، از این رو کلیه استارتاپ‌های با محوریت داده‌کاوی و هوش‌مصنوعی می‌توانند در دوره شتابدهی این مجموعه شرکت نمایند. در حال حاضر هدف اصلی این مرکز گسترش فعالیت استارتاپ‌های حوزه رسانه‌های دیجیتال با محوریت صوت و تصویر فراگیر می‌باشد.

در ادمه رئیس گروه اوکسین در رابطه با فعالیت‌های این مجموعه گفت: گروه اوکسین به‌طور تخصصی در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند. هسته مرکزی این مجموعه از متخصصان باسابقه و فعالِ صنعت IT و وب تشکیل شده است. اوکسین خدمات متنوعی را بر بستری یکپارچه در حیطه تجارت مجازی عرضه می‌کند. تلاش ما در این مجموعه، ایجاد و حفظ محیطی استارتاپی و صمیمی برای پیشبرد اهداف‌مان است.

دکتر باطنی، مدیر شتاب دهنده رسانا نیز ضمن معرفی این مرکز و تشریح فعالیت‌های آن بیان داشت: رسانا شتاب دهندۀ حوزۀ فرهنگ، هنر و رسانه و تحت حمایت سازمان صداوسیماست. این شتابدهنده با جذب و حمایت از گروه‌هایِ جوانِ صاحبِ ایده‌های نوآورانه در مراحلِ مختلفِ پیش بذری، بذری و جذب سرمایه، بر روی تولید محصولات رسانه‌ای تمرکز می‌کند. رسانا با دارا بودن امکانات مختلفی مانند زیرساخت و تجهیزات تولید، شبکۀ داوری و مربیگری منحصر به ‌فرد و همچنین تعامل با صندوق بذرمایه تلاش دارد شرایط مساعدی برای رشد و آموزشِ میدانیِ جریانِ نیروی انسانی گسترده‌ و مداومی که با آن در ارتباط است را فراهم آورد.

گفتنی است، ایستگاه نوآوری شریف با هدف ایجاد بستری مناسب جهت استقرار شرکت های نوپا، استارت آپ ها، شتاب دهنده‌ها، صندوق های پژوهش و فناوری و کلیه شرکت های فعال در زیست بوم فناورانه کشور با مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰۰ متر مربع در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ تاسیس گردید.

ماموریت اصلی ایستگاه نوآوری شریف تسهیل ورود کارآفرینان ایرانی به عرصه فعالیت در زیست بوم فناورانه داخلی است که باتوجه به حضور شرکت های موفق حوزه های مختلف کسب و کار در این مجموعه، امکان ایجاد شبکه ارتباطی گسترده و تعریف پروژه کاری مشترک میان فعالان این عرصه فراهم گردیده است.

حضور در ایستگاه نوآوری شریف در مقایسه با استقرار در سایر مراکز تجاری و اداری، بدلیل بهره مندی از امکانات رفاهی مناسب و خدمات متنوع حوزه کسب و کار، امکان مدیریت بهینه هزینه ها و فرصت رشد و توسعه سازمانی را برای شرکت های مستقر فراهم می آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha