چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همسرداری

حوزه/ خانم حاجی پهلوان گفت: تداوم و شیرینی زندگی مشترک درگرو توانایی‌ها و مهارت‌های خاص و سازنده‌ای است که باید در ابتدا آن‌ها را دانست و بعد به آن‌ها عمل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، کارگاه مهارت‌های همسرداری ویژه بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان دزفول با تدریس سرکار خانم حاجی پهلوان، استاد و مشاور حوزه علمیه خواهران خوزستان، به صورت مجازی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی خانم حاجی پهلوان، بابیان اینکه علم مهارت همسرداری باید همراه با عمل باشد اظهار داشت: تداوم و شیرینی زندگی مشترک درگرو توانایی‌ها و مهارت‌های خاص و سازنده‌ای است که این مهارت‌ها تضمین‌کننده قابل‌اطمینانی برای سعادت و خوشبختی زوجین به‌حساب می‌آید و باید در کنار دانستن این مهارت‌ها حتماً به آن‌ها عمل کرد.

استاد و مشاور حوزه علمیه خواهران، به تفاوت‌های میان زنان و مردان اشاره کرد و گفت: یکی از مهارت‌هایی که باید در زندگی به آن توجه کرد مهارت شناخت تفاوت‌های میان زنان و مردان است اگر دختر و پسر با شناخت تفاوت‌ها وارد زندگی شوند انتظار آن‌ها از همدیگر یک انتظار معقولانه خواهد شد در غیر این صورت زندگی با اختلاف و تنش همراه می‌شود.

وی افزود: ازجمله اشتباهاتی که زنان مرتکب آن می‌شوند این است که زنان سعی دارند به هر صورت ممکن شوهر خود را تغییر دهند ولی این نکته را نمی‌دانند که مردها در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند و ایجاد اصلاح رفتار منفی شوهر مهارت خاصی را می‌طلبد که باید از راه درست وارد شد.

خانم حاجی پهلوان، در پایان گفت: اگر تفاوت‌های زن و مرد شناخته گردد و ارتباط نزدیک بین زن و شوهر ایجاد شود زندگی توأم باسعادت پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد به‌عنوان‌مثال زنان دوست دارند که درباره مسائل و مشکلات خود صحبت نمایند امّا مردها مشکلات خود را پنهان می‌کنند تا به‌تنهایی آن را رفع کنند همچنین مردها تمایل دارند که به لحاظ مسائل مالی، معاملات و سایر موارد مشابه مستقل عمل نمایند ولی زنان دوست دارند شوهرشان در این‌گونه مسائل با آن‌ها مشورت کرده و مستقل عمل نکند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha