پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ محمدلو با اشاره به این که حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و امامت با قیام خود به همراه فرزندانش، دفاع عملی از امام زمان را به نمایش گذاشتند، گفت: حضرت در زمان بروز فتنه که برای از بین بردن امامت و ولایت اتفاق افتاد، تمام قد وارد میدان شدند و روشنگری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) مصداق آیه تطهیر و مباهله است و خداوند متعال در حدیث شریف کساء اهل بیت را با محوریت حضرت فاطمه (س) معرفی می‌کند و این عصمت و مقامات معنوی فقط به خاطر فضیلت ذاتی ایشان نیست بلکه فضائل اختیاری بسیاری در حضرت زهرا (س) وجود داشته که ایشان را شایسته دریافت این مقام از سوی خداوند عزوجل کرده است، چرا که اعطای پروردگار بر اساس شایستگی افراد است.

وی با بیان این که در مقام و فضلیت زهرا (س) همین بس که پیامبر اسلام خطاب به ایشان می فرماید: "فداها ابوها" و امام زمان خود رضایت کاملش از او اعلام می کند، ادامه داد: حضرت زهرا (س) فرزندانی را تربیت کرد که سرور جوانان بهشت هستند. امام حسن عسکری (ع) مادرشان فاطمه (س) را الگوی ائمه معرفی می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س ) در مقام بصیرت دهی، بندگی، دختر و مادر بودن و به عنوان یک زن با تمام ویژگی های لازم در شخصیت زن، الگوی همه جامعه است.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا (س) در قضایای دفاع از ولایت و امامت با قیام خود، دفاع عملی از امام زمان را به نمایش گذاشت، گفت: حضرت در زمان بروز فتنه که برای از بین بردن امامت و ولایت امام علی (ع) اتفاق افتاده بود، تمام قد وارد میدان شد و مقابل فتنه ایستاد و به مردم روشنگری کرد.

محمدلو، گریه ها و ناله های حضرت زهرا (س) را برای احقاق حق ولایت عنوان کرد و گفت: این گریه ها برای ایجاد تلنگر در اذهان مردم و یک نوع روشنگری بود تا در ذهن مردم سؤالاتی از علل این ناله ها و ناراحتی ها ایجاد شود و حضرت حتی نوع شهادت و دفن خود را به گونه ای برنامه ریزی کرد که برای دفاع از ولایت باشد و از حضور افرادی که موجب تضییع حق امام شده بودند، جلوگیری کرد و با مخفی کردن قبر خود به دنیا فهماند که هر کس می خواهد فاطمه را بشناسد باید اول امام زمانش را بشناسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha