سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 938761
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
آیت الله صدیقی -رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: از روح بلند علامه مصباح عذرخواهی می کنم که ما چه قدر کوتاه فکر می کردیم و کرامت ایشان را چیزی می دیدم که برخی افراد غافل گاهی جسارت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، بابت اظهاراتش درباره باز شدن چشمان علامه مصباح یزدی هنگام غسل عذرخواهی کرد و گفت: از روح بلند علامه مصباح عذرخواهی می کنم که ما چه قدر کوتاه فکر می کردیم و کرامت ایشان را چیزی می دیدم که برخی افراد غافل گاهی جسارت کردند و این حرف ما باعث شد که اینها به ساحت نماینده ائمه اطهار(ع) و هادی راه جسارتی کرده باشند. من از روح بلند علامه عذرخواهی می کنم.

وی ادامه داد: از خانواده ایشان و مؤمنین که این سخنان موجب جسارت به آنان شد، با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم. اولاً جا نداشت که من کرامت آیت‌الله مصباح را چنین چیزی بگویم، ثانیاً مطلب خیلی دقیق نبود، چون نقل شده بود، ما هم نقل کردیم، لذا از علامه مصباح و خانواده ایشان شرمنده ام و از شما مومنین هم که گاهی زخم زبان شنیدید، اظهار شرمندگی می کنم.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: قصد و غرصی نداشتم. من سالیان سال است که در رسانه هستم و از این مسائل نگفته ام. صریحاً اعلام می کنم که مطلب دقیق نبوده و شاید غسال با خوش بینی که داشته دچار توهم شده باشد.

وی اضافه کرد: بالاترین کرامت آیت‌الله مصباح کتاب‌ها، سخنرانی‌ها، عمل صالح و فرزندان صالح ایشان است. علامه با آن که فیلسوف و فقیه بود و شهرت جهانی داشت در برابر نایب امام زمان(عج) یک سرباز بود. این ایثارها، ادب‌ها و تواضع‌ها کرامت است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    9 0
    کرامات علما قابل انکار نیست اما خیلی مسائل سلوکی و عرفانی جز اسرار است و نباید در مجالس عمومی مطرح شود چه برسد به رسانه ملی
    • فاطمه سادات IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      6 0
      درود بر شما
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      کدام جنبه سری در موردی که آیت الله صدیقی مطرح فرموده بودند وجود داشت ؟
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      اتفاقا مسایلی از نمونه ای که حضرت آیت الله صدیقی مطرح فرمودند موضوعات عادی و معمولی است و بجای همراهی با مادیگراهای گرفتار در تنگنای بسیار تنگ و تاریک مادیت ، می بایست مطالبه گر تشریح مواردی از قبیل آنچه در مورد علامه آیت الله مصباح یزدی شد تا مسلمان دارای جهان بینی لایتناهی در کید حس باوران گرفتار نیاید .
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    5 12
    سلام علیکم. صدیقی عذرخواهی کرد! این چه تیتری است؟! اگر همه را بدون القاب میزدید یک حرفی! تقوا رعایت نشده!
    • فاطمه سادات IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      10 0
      اسم ایشون داخل گیومه اومده . چه ایرادی داره اونوقت؟!!!!؟ شما آخوندا به چیزایی که گیر نمیدید... انگار اصلا خبرگزاری ها رو نگاه نمیکنید
    • فاطمه سادات IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      7 0
      از ته قلب آرزو میکنم که دانشگاه و حوزه ما از گرفتار شدن در عناوین و القاب، از دکتر بازی‌ها و آیت‌الله بازی‌ها رهایی یابد... یعنی میشه خدا؟
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      فاطمه خانم القاب بحق و نابحق داریم تکریم بجا و با عنوان مناسب ممدوح و تحقیر حتی با کم گذاشتن از عنوان استحقاقی نارواست
  • محسن عزتی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    3 11
    در صورت امکان تیتر را اصلاح کنید.
    • حمیدرضا علیشاهی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      6 0
      تیتر چه مشکلی داره؟!؟!؟!؟!؟! عذرخواهی کردند دیگه
  • سلطان احمدی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    4 12
    کمال بی معرفتی است که عذرخواهی متواضعانه این عالم بزرگوار را اینگونه تیتر نمودید!
  • عبدالله IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    4 9
    انتظار این است که مسئولین خبرگزاری حوزه در برابر نظرات ارسالی بی تفاوت نباشند. اگر انتقاد از تیتر وارد است پس چرا از کنارش رد می شوند؟
    • فرشته DE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      11 5
      انتظار این است که شما انقدر دیکتاتور نباشید که فکر کنید هر نظری دادید، حتما درست است. به عنوان یک مخاطب عرض میکنم که تلخیص هنگام تیتر کاملا متداول و حرفه‌ای است و اگر چشمها و نگاه خود را باز بفرمایید بلافاصله بعد از تیتر، نام ایشان را با تمام پیشوندهای مفصل حوزوی آورده‌اند. ایکاش شما طلاب بزرگوار به جای گیر دادن به این نکات فرعی و ملالغتی بودن،به مسائل اصلی هم میپرداختید.
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      2 0
      فرشته خانم چرا واژه دیکتاتوری ؟! مگر کسی رو مجبور کرده است ؟
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      پاسخ به فرشته : تداول و عادت مبرر و نیکی بخش عمل نیست . باید ابتداء رویه را بررسی و پس از انطباق با اخلاقیات دینی آن را ادامه داد .
  • فلاح IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    سوال من این است که علیرغم اینکه برای ما به یک امربدیهی تبدیل شده که در قیامت شفاعت هست لکن چرا در جاهای مختلف قرآن میگوید بترسید از روزی که شفاعتی در کار نیست. اگر چنین امکاناتی هست چرا خدا دوست ندارد ما از این امکان استفاده کنیم. بهتر نبود میگفت چنین چیزی وجود دارد وسعی کنید از آن استفاده کنید؟
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      آیات قرآن رو در کنار هم ببینیم تا دچار برداشت ناقص نشویم ، در قرآن برخی از آیات ، آیات دیگر را تفسیر و تبیین می کنند . مثلا آنجا که می فرماید« الا من ارتضی من رسول » مگر آن را که خدا بپسندد مثل پیامبر . در این آیه شافی ای که شفاعتش مقبول است را با عنوان کلی «مرضی خدا بودن» معرفی و بعد از آن نیز مصداقی از آن که پیامبر باشد بیان کرده است . البته در جای دیگری « الا من بعد اذنه » دارد یعنی شفاعت ماذون و غیر ماذون داریم یعنی شفاعت ضابطه مند است . آنجا که ملاحظه کرده اید که شفاعت نفی شده است مراد شفاعت خارج از چارچوب و بدون منطق است .
  • حسین زنجانی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 13
    بهتر نبود جمله «صدیقی» را با پیشوندی محترمانه بنویسید.
  • عبداللهی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    10 3
    در کار حرفه ای رسانه ای اصل بر انتقال سریع پیام به مخاطبه و تعارفات جایی نداره و تیتر رو طوری انتخاب می کنن که پیام با سرعت منتقل بشه. تلخیص تیتر کاملا متداول و حرفه‌ایه و خبرگزاری حوزه هم بلافاصله توی لید و متن خبر عنوان کامل ایشون رو آورده پس نه تنها هیچ توهینی نشده، بلکه یه کار حرفه رسانه ای انجام شده. اگه کسی با چارچوب های فنی تیترنویسی آشنا باشه، ایرادی به تیتر نمی گیره.
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      جناب آقای عبداللّٰهی اخلاق حرفه ای رو حوزه می بایست تحریر و تبلیغ و اعمال کنه نه آن که دقت و ظرافتهای تکریمی رو فدای سرعت بکنه .
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضاً . آن گونه كه يكديگر را صدا مى‌زنيد پيامبر را صدا نزنيد . أقرب الناس من درجة النبوة أهل العلم والجهاد . نزدیک ترین مردم به درجه پیامبری اهل علم و جهادند .