جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اجلاسیه کمیسیون آموزش باحضور اساتید محترم مدارس علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام محمدعلی عابدی نژاد گفت: حوزه می بایست خلأ اخلاقی و تربیتی را در آموزش مجازی پُر کند و از این جهت هنوز راه درازی را در پیش داریم.

حجت الاسلام محمدعلی عابدی نژاد، معاون تهذیب و تبلیغ مدرسه علمیه ابافضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه   با اشاره به برگزاری کمیسیون آموزش اجلاسیه اساتید، گفت: این مباحث مطرح شده در این کمیسیون بسیار مفید بود و به نظر بنده چنین جلساتی می بایست ادامه داشته باشد تا بتوان به نقطه نظرات منسجم و واحدی رسید.

وی افزود: می بایست از بزرگان حوزه علمیه هم در این زمینه استفاده شود و نظرات آنان را نیز دریافت کرد؛ گزارشات مفصلی از این جلسات می بایست به بزرگان حوزه  ارائه شود.

حجت الاسلام عابدی نژاد در مورد لزوم استفاده از فضای مجازی در امر آموزش گفت: هر ابزاری باید قبل از استفاده فرهنگ سازی در مورد آن انجام گیرد و بعد از شکل گیری شخصیت فرهنگی افراد به آنان حق دسترسی داده شود.

وی افزود: آسیب های فضای مجازی برای طلاب پایه پایین قطعاً از مزایا و فوائد آن بیشتر است.

معاون تهذیب مدرسه ابافضل قم در پاسخ به این که آیا پیشنهاد خاصی در زمینه استفاده بهتر از فضای مجازی در امر آموزش دارید گفت : ما باید حتماً اینترنت ملی داشته باشیم؛ دشمنان ما قسم خورده اند و قطعاً بر علیه فرهنگ و ارزش های ملت ما برنامه ریزی نموده اند.

وی اظهار کرد: ما باید فضای اینترنت متناسب با سنین مختلف را داشته باشیم و میزان دسترسی افراد مختلف بویژه کودکان و نوجوانان را تحت مدیریت قرار دهیم.

معاون تبلیغ مدرسه ابافضل گفت: به دلیل اینکه زیرساخت های اینترنت دانش آموزان و طلاب به اندازه ای فراهم نیست که آنان از همه امکانات آن استفاده ببرند پس می بایست ارزیابی را در دو قالب حضوری و مجازی انجام دهیم.

وی افزود: ارزیابی به صورت حضوری و مجازی به این صورت می تواند انجام گیرد که از دانش آموزان تقریر خواسته شود؛ این تقریر باید با ذکر مثال و متفاوت از کتب شرح و ترجمه باشد.

حجت الاسلام محمدعلی عابدی نژاد بیان داشت: عملکرد مرکز مدیریت حوزه در اوایل شیوع کرونا به صورت منفعلانه بود، اما در ادامه سعی نمود بستری را فراهم کند تا طلاب کمترین صدمه را ببینند.

وی تصریح کرد: به دلیل بروز ناگهانی این مسئله توفیقات حوزه در آموزش مجازی نتوانسته در حد عالی باشد اما نمره قبولی را در نیمسال اخیر حائز شده است.

حجت الاسلام عابدی نژاد گفت: حوزه می بایست خلأ اخلاقی و تربیتی را در آموزش مجازی پرکند و از این جهت هنوز راه درازی را در پیش دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha