شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جمعی از زنان مسلمان کالیفرنیا، پادکست موفق راه اندازی کردند

حوزه/ در پادکستی که توسط گروهی از زنان مسلمان در ایالت کالیفرنیای آمریکا راه اندازی شده است، به موضوعات اعتقادی مهم و امروزی جوانان مسلمان پرداخته می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wisconsinmuslimjournal، یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی ازدواج و روانشناسی خانواده، در ایالت کالیفرنیای آمریکا، به راه اندازی پادکستی درباره زنان مسلمان اقدام کرده است.

سارا قاضی ۲۳ ساله ساکن شهر سن مارکوس در کالیفرنیا که همزمان دانشجوی دانشگاه ایالتی سن دیگو می‌باشد، این پادکست را راه اندازی کرده و در برنامه‌های متنوع آن به موضوعات مهم اعتقادی که جوانان مسلمان با آن‌ها روبرو هستند می‌پردازد.

قاضی و میهمانانش برنامه‌های سال گذشته را صرف گفتگو درباره موضوعاتی چون معنویت اسلامی، یافتن هویتو بحث‌های اخیر پیرامون شرایط شیوع کرونا کردند.

قاضی با یادآوری روزهای ابتدایی تولید  می‌گوید: ابتدا کمی مضطرب شدم.همچنین مسئولیت بزرگی را احساس می‌کردم و سعی داشتم چیزهایی را بگویم که برای بقیه تاثیرگذار و ارزشمند باشد.

ابولبابه از اعضای این پادکست می‌گوید: این سادگی فرم است که ما را تشویق می کند ، شما فقط با مخاطب صحبت می کنید و ارتباط برقرار می کنید.

وی افزود: تیم قصد دارد فضای امین را برای بررسی مشکلاتی چون نابرابری جنسیتی، فرهنگی و ایجاد احساس راحتی در هویت مسلمان و آمریکایی فراهم سازد.

 بر اساس داده های اینفینیت دایل ، یک نظرسنجی سالانه رسانه دیجیتال که توسط موسسه تحقیق ادیسون و تریتون دیجیتال انجام شده است ، بیش از ۵۰٪ از جمعیت ایالات متحده بالای دوازده سال در سال ۲۰۲۰ به پادکست گوش داده‌اند. این نظرسنجی گزارش داد ، پادکست های موجود در سیستم عامل‌های مختلف بیش از ۱۰۰ میلیون شنونده در ماه داشتند.

 گفتنی است داده های موسسه سیاست اجتماعی و تفاهم نشان داد که مسلمانان آمریکایی هنوز در مقایسه با سایر گروه‌های ایمانی در مشاغل‌، فرودگاه ها و خدمات بهداشتی و درمانی با سطوح بالاتری از تبعیض روبرو هستند. این تیم گفت که پرداختن به این نگرانی‌ها هنوز می‌تواند یک مبارزه روزمره باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha