جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه حجاب و عفاف

خانم شمس گفت: برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی هم باید ازنظر علم و اعتقاد انسان تربیت شود و هم ازنظر تهذیب و هوای نفس؛ چراکه اگر انسان درست تربیت شود آسیب برای او معنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، زهرا شمس، استاد حوزه و معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س)، در کارگاه «عفاف و حجاب» که ویژه بانوان شهرستان اندیکا برگزار شد، اذعان کرد: در حال حاضر اینترنت ابزاری برای توسعه افکار و اندیشه‌های بشر محسوب می‌شود به‌شرط آنکه مهارت‌های لازم برای استفاده از آن کسب شود تا دچار آسیب و تهدیدات فضای سایبری به دلیل وارداتی بودن و زیر نفوذ بودن اندیشه‌های آمریکایی_یهودی  نشود.

وی افزود: زندگی و زمانه مدرن هم تهدید است و هم فرصت زیرا کاربرد اصلی رسانه کنترل و مدیریت فرهنگ است به‌گونه‌ای که انسان را وارد دالانی جدید و جذاب با شرایط و فرهنگ و اقتضائات خود می‌کند که در این زمینه عدم آگاهی و مطیع هوای نفس بودن به‌عنوان دو ریشه آسیب‌ها در فضای مجازی باید موردتوجه واقع شود.

استاد حوزه علمیه خواهران استان خوزستان خاطرنشان کرد: ازآنجاکه ایده دهکده جهانی و تأسیس دنیایی زیر نفوذ اندیشه آمریکایی- یهودی مبنای جهانی‌شدن است تا بتوانند قوانین و افکار خود را که طی کنفرانس‌هایی در سازمان ملل با صرف هزینه‌های سرسام‌آور و به‌کارگیری افراد متخصص در جهت تغییر نظام حکومتی جوامع به‌ویژه نظام خانواده، به دنیا تحمیل نمایند، در این راستا برای جلوگیری از آسیب‌های این فضا خصوصاً برای کاربرانی که این صنعت و تکنولوژی را به وجود نیاورده‌اند، تا حد امکان باید فضای مجازی را شناخته و شناساند.

خانم شمس در پایان با اشاره به تأثیر گزاری هیجانات و جذابیت این فضا گفت: این‌ها نباید موجب ایجاد غفلت عمیق و دوری از هدف انسان در مسیر زندگی گردد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha