جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مصاحبه/ حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی، رئیس انجمن اصول فقه حوزه

حوزه/ نظرات اصولی حضرت آیت الله سیستانی به شکل کتاب، نوشتار یا مقاله، تدوین و یا به شکل نشست علمی، با حضور چند نفر از شاگردان ایشان بررسی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی نایب رئیس و دبیر علمی انجمن اصول فقه حوزه در حاشیه دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن اصول فقه با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،گفت: هدف از این دیدار ارائه گزارشی از فعالیت های انجمن اصول فقه حوزه و طرح  دو خواسته مهم بود.از جمله اینکه انجمن اصول فقه حوزه در راستای تحقیقات اصولی نسبت به آراء و نظرات بزرگان حوزه همت و تلاش هایی داشته و تلاش هم دارد که نظرات اصولی بزرگان معاصر حوزه در معرض مجامع علمی قرار گیرد و از قدیم‌الایام این جهت در حوزه های علمیه مطرح بوده است.

رئیس سابق انجمن اصول فقه حوزه اضافه کرد: لذا در این جلسه بیان شد که نظرات اصولی حضرت آیت الله سیستانی به شکل کتاب، نوشتار یا مقاله، تدوین و یا به شکل نشست علمی، نظرات اصولی البته با حضور چند نفر از  شاگردان ایشان مطرح شود.

این استاد حوزه گفت: ما به دنبال این هستیم که تا برگزاری این برنامه، نشست علمی مشترک بین حوزه علمیه قم و نجف برگزار شود. لذا از این جهت  خواسته شد که حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این جهت کمک و راهنمایی لازم را انجام دهند.

1-3-.JPG


وی اظهار داشت: اگر چه زمان دقیق برگزاری نشست علمی از سوی نماینده آن مرجع تقلید در قم تعیین نشده ولی تلاش این است در ظرف چندماه آینده نشست اصولی با «موضوع آراء و نظرات حضرت آیت الله سیستانی» در قم برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: مسئله بعدی این است که انجمن اصول فقه یک روزی را به عنوان «روز علم اصول فقه» به مراجع تقلید پیشنهاد داده و این برنامه به تأیید کتبی مراجع عظام تقلید قم  آیات عظام صافی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، مظاهر ی و حضرت آیت الله علوی گرگانی هم رسیده است و در خواست ما از  حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به عنوان نماینده  آیت الله العظمی سیستانی این بود، اگر امکانی وجود دارد حضرت آیت الله سیستانی هم این روز علم اصول را تأیید کنند. نهایت این که نماینده ایشان هم قول مساعد برای پیگری این مسئله را هم داد.

نایب رئیس انجمن اصول حوزه گفت: هدف ما این است که از مرجع اول عتبات عالیات کشور عراق در این خصوص تأییدیه داشته باشیم که به شکل بهتر و قوی تر روز علم اصول تایید شود.

این استاد درس خارج عالی حوزه با اشاره به این که هدف و برنامه ما این است که روز تولد و یا روز وفات شیخ انصاری ره برای نام گذاری علم اصول تعیین شود، گفت: اصل نام گذاری  به نام این فقیه اصولی سترگ و صاحب مکتب اصولی با نظر بزرگان حوزه و اساتید خارج و سطوح عالی حوزه و اعضای انجمن اصول فقه حوزه تعیین شده است.

وی با بیان این که این روز هنوز در تقویم حوزه مشخص نشده و امید است با پی گیری هایی که می شود از طرف  شورای عالی حوزه به تصویب برسد،افزود: اگر این روز در تقویم حوزوی با صلاح دید مراجع تقلید و شورای عالی حوزه ثبت شود، برای تصویب در تقویم کشوری هم تلاش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha