پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست حوزه کرمان

حوزه/ حوزه علمیه خواهران استان کرمان با ۲۳ مدرسه و ۵ هزار و ۶۱۹ طلبه خواهر و ۳ هزار و ۳۱۰ دانش آموخته و با توجه به قدمت چهل ساله بعضی از مدارس استان، منشأ آثار و برکات فراوانی در استان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در کرمان، به مناسبت انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سلمه ای به مدیریت حوزه علمیه استان کرمان، خانم محمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان به همراه همکاران خود در مدیریت حوزه علمیه استان حضور یافت.

خانم محمدی در سخنانی با آرزوی توفیق روزافزون برای مدیر جدید حوزه کرمان در عرصه خدمت به حوزه علمیه و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و  ترویج سیره اهل بیت علیهم السلام، بر تداوم و تقویت همکاری این دو نهاد مقدس تأکید کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان افزود: حوزه علمیه خواهران استان با ۲۳ مدرسه و ۵ هزار و ۶۱۹ طلبه خواهر و ۳ هزار و ۳۱۰ دانش آموخته و با توجه به قدمت چهل ساله بعضی از مدارس استان، منشأ آثار و برکات  فراوانی در استان بوده است.

خانم محمدی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران یک ظرفیت وسیع علمی، فرهنگی و تبلیغی را در استان شکل داده است؛ و تعامل و همکاری حوزه علمیه خواهران و برادران نیز می تواند بیش از پیش زمینه های رشد و تعالی مجموعه حوزوی استان را فراهم سازد.

وی بر برنامه ریزی برای هدفمند کردن همکاری ها تأکید کرد و گفت: افزایش همکاری در سایه هدفگذاری های مطلوب موجب نتیجه گیری بهتر و خروجی اثرگذار می شود و توانمندسازی طلاب نیز در این مسیر گامی مهم برای بهره گیری مطلوب تر از این ظرفیت عظیم است. 

حجت الاسلام والمسلمین سلمه ای، مدیر حوزه علمیه کرمان هم در این نشست، حوزه کارآمد را دارای چهار ویژگی دانست و تصریح کرد: حوزه ای کارآمد است که بحث علمیت در آن پر رنگ باشد، زیرا اگر مدرسه ای عالم پرور باشد قدرتمند است.

وی، دومین خصوصیت حوزه کارآمد را توجه به تهذیب دانست و افزود: در میان مردم نسبت به حوزه توقعاتی وجود دارد که به حق است و این امر فقط با توجه به عامل تهذیب مهیا خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کرمان اظهار کرد: بصیرت عامل دیگری است که موجب مهیا شدن شناخت کامل از درون جامعه و بیگانگان می شود. مهم ترین عاملی که در حوزه ها مغفول مانده، بحث کارآمدی طلاب است که استفاده از طلاب جوان و با انگیزه در زمینه های مختلف ارزشی می تواند موجب تعمیق ارزش های دینی در میان اقشار مردم باشد که این مهم در پرتو همیاری و تعامل حوزویان استان شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha