جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: راه اندازی موسسه در راه حق، راه اندازی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و پرورش بهترین متخصصین در رشته های مختلف علوم انسانی همچون روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، فلسفه و کلام، حقوق و فلسفه های مضاف و نیز اعزام دانش آموختگان موسسه به دانشگاه مک گیل کانادا از مهمترین خدمات علمی این روحانی جلیل القدر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، در مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله مصباح یزدی در مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان با تسلیت درگذشت این عالم و فیلسوف، خودسازی و اخلاق را از ویژگی های بارز و برجسته این روحانی عنوان کرد و اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی از اوایل طلبگی شاگرد آیت الله بهجت بود؛ درس اخلاق این عالم نیز بیشتر بر اساس مبانی عقلی بود تا احساسی و تا اواخر در دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به خدمات علمی و نیروسازی آیت الله مصباح یزدی گفت: راه اندازی موسسه در راه حق، راه اندازی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و پرورش بهترین متخصصین در رشته های مختلف علوم انسانی همچون روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، فلسفه و کلام، حقوق و فلسفه های مضاف و نیز اعزام دانش آموختگان موسسه به دانشگاه مک گیل کانادا از مهمترین خدمات علمی این روحانی جلیل القدر بود.

وی آیت الله مصباح یزدی را پرچمدار بصیرت افزایی و دفاع از حقیقت و معرفت افزایی به جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: هوشیاری در مقابل انحرافات و التقاط در دوران مبارزه و قبل از انقلاب، مبارزه با مارکسیست ها و انحرافات سیاسی در دهه ۷۰ و ۸۰ از وی یک شخصیت با بصیرت ساخته بود.

حجت الاسلام خدری افزود: این روحانی عقبه تئوریک یک نظام و پرکننده خلأ وجودی علامه طباطبایی و شهید مطهری بود. وی همچنین تا چندی پیش پاسخگوی شبهات مربوط به کرونا و قدرت الهی و مساله شر بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی فیلسوف و اهل گفتگو با ادیان و مکاتب بود افزود: سفر به دانشگاه های دنیا، کنفرانس فلسفه اسلامی در نیویورک، کلاس های فلسفه در کانادا، سفر به کشورهای مالزی، اندونزی، چین و کنیا و پرورش شاگردان اروپایی همچون محمد لگنهاوسن از جمله مواردی است که نشان دهنده ارتباط این شخصیت عالم با ادیان و مکاتب می باشد.

وی تواضع و فروتنی، ساده زیستی و استقامت و استواری، تحمل ناملایمات و هجمه های ناجوانمردانه را از دیگر ویژگی های این عالم برشمرد و ابراز داشت: اتهام عدم همراهی با امام، اتهام تئوریسن خشونت، اتهام فتوای برخورد با دگراندیشان و اتهام مخالفت با مردم سالاری و رأی مردم به بهانه نقد لیبرال دموکراسی توسط ایشان از جمله این هجمه ها است که البته کسانیکه این اتهام را زدند خودشان در مقابل رأی مردم قیام کردند و کشور را به آشوب کشیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha